به گزارش ایرنا، ابوالفضل حسن بیگی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی پسته دامغان در پارک بانوان این شهرستان افزود: این شهرستان دارای 18 هزار هکتار باغ پسته است که با ظرفیت آب و خاک موجود، این میزان تا 50 هزار هکتار قابلیت افزایش دارد.
وی اضافه کرد: شهرستان دامغان دارای 35 هزار هکتار زمین کشاورزی است که 20 هزار هکتار آن باغ پسته است و از این میزان هفت هزار و 697 هکتار به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
حسن بیگی اضافه کرد: پسته، گنج و گوهر ارزشمند شهرستان دامغان است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و در پیشرفت و کیفیت بهتر آن تلاش کرد و صادرات این محصول را افزایش داد.
حسن بیگی به جایگاه شهرستان دامغان در حوزه گردشگری اشاره و خاطر نشان کرد: دامغان از اولین شهرهای کشور از لحاظ بناهای تاریخی است که دارای سه هزار آثار تاریخی است که 126 اثر آن ثبت ملی شده و در تلاش هستیم دو اثر تاریخی را ثبت جهانی کنیم.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به موقعیت شهرستان از لحاظ تاریخی و گردشگری، تاسیس دانشکده میراث فرهنگی از نیازهای اساسی دامغان است.
پنجمین جشنواره ملی پسته دامغان 12 تا 16 شهریور جاری به همراه نمایشگاهی در 200 غرفه از محصولات، فرآورده ها و صنایع دستی و گردشگری به همراه کارگاه های آموزشی برگزار شد.
به دلیل سرمازدگی بهار 97 میزان تولید پسته امسال دامغان بین 10 تا 12 هزار تن پیش بینی می شود، در حالی که این میزان در سال گذشته حدود 35 هزار تن بود.
85 درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد و شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی، مهمترین رقم های پسته این شهرستان است.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.