محمد دستورانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون بیش از 70 درصد از مدارس سمنان فرسوده و تخریبی است که برای رفع این بحران باید نهادهای اجرایی مربوط و خیّران به کمک آموزش و پرورش بیایند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار کلاس درس در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد بیش از یکهزار مورد از آن ها تخریبی و بیش از یکهزار و 200 کلاس درس دیگر هم نیاز به بازسازی دارد.
وی ادامه داد: بدون مشارکت خیّران ساخت مدارس در سمنان بسیار کُند خواهد بود و باید عزیزانی که اموال خود را در راه خدا وقف می کنند برای ارتقاء جایگاه نظام آموزشی استان در تلاش باشند.
دستورانی گفت: کیفیت آموزش رکن اساسی در افزایش دانش و یادگیری دانش آموزان است و باید با تجهیز مدارس استان به فناوری های نوین برای پیشرفت تحصیلی نونهالان این مرز و بوم گام های اساسی برداشت.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان تصریح کرد: هر چه قدر مدرسه در استان ساخته شود بازهم کم است و باید با اتخاذ تدابیری راهبردی برای نوسازی و یا بازسازی مکان های آموزشی سمنان تلاش کرد.
وی اضافه کرد: براساس آمار، در تمام مناطق شهری و روستایی استان سمنان چالش مدارس تخریبی و فرسوده وجود دارد، اما شدت این مساله در شهرستان های سمنان، دامغان و مهدیشهر ملموس تر است.
به گزارش ایرنا، یکی از عوامل موثر در حفظ و ارتقای سطح سلامتی و شکوفایی استعداد دانش آموزان، بهداشت محیط و ایمنی مدارس و کلاس های درسی است و بدیهی است محیط فیزیکی مدرسه از جمله شرایط ساختمانی، نور، رنگ، بهداشت در سلامت روان دانش آموزان تاثیرگذار است.
در دولت تدبیر و امید اقدامات مثبتی در بحث مدرسه سازی صورت گرفت به طوری که 42 هزار مترمربع با کمک دولت و خیران در استان سمنان مدرسه ساخته شد که بیشتر از ساخت مدرسه در 10 سال گذشته به میزان 32 هزار مترمربع بوده است.
استان سمنان 120 هزار دانش آموز در حدود یکهزار واحد آموزشی دارد.
در زمان حاضر، سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان کشور، 5.2 درصد اما فضای استاندارد 8.4 درصد است که نشان می دهد 30 درصد مدارس کشور فرسوده است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.