به گزارش ایرنا، محمود حجتی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه کنسانتره شاهرود در گفت وگو با خبرنگاران افزود: شهرستان های شرق استان سمنان ظرفیت قابل توجهی در بخش کشاورزی دارند که باید برای رونق کسب و کار از آن ها بهره برد.
وی خاطر نشان کرد: کارخانه کنتسانتره شاهرود ظرفیت قابل توجهی برای فرآوری محصولات باغی دارد که باید با توسعه زیرساخت ها برای رونق این واحد تولیدی تلاش کرد.
وی تصریح کرد: سرمازدگی و کاهش قیمت محصولات در زمان تازه خوری میوه از چالش های اساسی در بخش کشاورزی است که با راه اندازی واحدهای فرآوری می توان برای رفع این چالش ها اقدام کرد.
حجتی تصریح کرد: کارخانه کنسانتره شاهرود بیش از سه سال تعطیل بود که با تلاش مسوولان استان سمنان اکنون این واحد به چرخه تولید بازگشته است و باید کشاورزان از این ظرفیت نهایت بهره را ببرند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید کمک کنیم واحدهای فرآوری در کشور توسعه یابد تا بخش قابل توجهی از مشکلات کشاورزان برطرف شود.
حجتی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای پرداخت بیمه سرمازدگی باغ های کشور در تلاش است که امیدواریم در کمترین زمان ممکن برای رفع این چالش اقدام شود.
به گزارش ایرنا، روزانه 350 تن سیب درجه سه در این واحد تولیدی تبدیل به کنسانتره می شوند.
همچنین در این واحد تولیدی روزانه 240 تن زرد آلو و 160 تن آلبالو به کنسانتره تبدیل می شود.
به گزارش ایرنا، کارخانه کنسانتره شاهرود از چهار سال گذشته به علت بدهی در تملک بانک کشاورزی قرار داشت و در سال جاری با پیگیری های مسوولان استان و همکاری بانک کشاورزی دوباره راه اندازی شده است.
در استان سمنان سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی فعال است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.