به گزارش ایرنا، محمود حجتی در سفری یکروزه به استان سمنان امروز وارد شهرستان دامغان شد و در شهرک صنعتی این شهرستان از واحد تولیدی فرآورده های لبنی گلزار بازدید کرد، در این بازدید سید شهاب الدین چاوشی استاندار و حشمت الله عسکری معاون استانداری سمنان، ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان این شهرستان حضور داشتند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفت وگو با ایرنا افزود: این مجموعه یک زنجیره کامل از تولید تا فرآوری توسط سرمایه گذاری تولیدکنندگان است که ظرفیت تولید روزانه 30 تا 50 هزار تن انواع مواد لبنی را دارد.
سید حسن میرعماد خاطرنشان کرد: با راه اندازی این واحد تولید برای 23 نفر اشتغالزایی شد و برای احداث این مجموعه 48 میلیارد ریال هزینه شده است.
بیش از یک میلیون و 600 راس دام سبک و حدود 100 هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.
در استان سمنان 198 هزار هکتار زراعت و باغ وجود دارد که 23 هزار هکتار باغ پسته است و از این میزان 18 هزار هکتار در دامغان قرار دارد.
45 هزار نفر در استان سمنان بهره بردار بخش کشاورزی هستند، بخش کشاورزی 17 درصد اشتغال و 20.5 درصد ارزش افزوده استان را تامین می کند.
کل تولیدات جهادکشاورزی در این استان سالانه یک میلیون و 460 هزار تن است که 825 هزار تن محصولات زراعی، 360 هزار تن محصولات باغی و 275 هزار تن محصولات دامی است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.