در این مطلب آمده است: کشور عزیز ما با آن سابقه هزاران ساله و مردمی بافرهنگ و مسلمان چند ماهی است دستخوش برخی از التهابات ناخواسته شده است. با توجه به اینکه طی چهل سال پس از انقلاب اسلامی ایران مردم وفادار این سرزمین از هیچ فداکاری دریغ نکردند و در راه اعتلای کشور و حفظ تمامیت ارضی صدها هزار شهید و جانباز تقدیم کرده‌اند و در این مدت طولانی البته بسیاری از ناملایمات را به جان خریدند با این حال شوربختانه برخی از کسانی که با حمایت همین مردم دارای منصب و شغلی شدند که سخن و تصمیمات آنان نیز تاثیرگذار بوده است هر از گاهی با اظهارنظرهای بی‌مورد و تصمیم‌های غیرکارشناسی باعث آشفتگی مردم از حیث اقتصادی شده‌اند، به طوری که این روزها گرانی و تورم در کنار رکود و کسادی بازار باعث تشویش مردم کم‌درآمد شده است.
لذا تاوان ندانم‌کاری برخی از آقایان باید مردم باوفا و صبور این دیار پرداخت کنند تا جایی که دیگر توان خرید یک اتومبیل با کیفیت بسیار نازل یعنی پراید را باید بیش از چهل میلیون تومان بپردازند که صد البته داشتن چنین رقمی برای قشر کم‌درآمد و حقوق‌بگیر محال است.
گذشته از مشکلات اقتصادی که دامنگیر مردم شده است آسیب بزرگتری که جامعه ما را تهدید می‌کند کم شدن اعتماد بین مردم و دولتمردان است چون معنای واقعی اعتماد سپردن امور به دستان کسانی است که باید تکیه‌گاه مناسبی برای خیل عظیم مردم باشند.
و اگر خدای ناکرده این تکیه‌گاه سست شود ضمن اینکه مشکلات و سختی‌ها بر سر مردم آوار می‌گردد و کشور آسیب می‌بیند اقتصاد مردم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد بنابراین لازمه آرامش در کشورمان به ویژه آرامش بازار، ثابت ماندن قیمت‌ها و توسعه اقتصادی مبتنی بر اعتمادسازی است چون آفت یک اقتصاد سالم عدم اعتماد مردم به کارگزاران است.
واضح است نارضایتی‌های اجتماعی اخیر نتیجه وعده‌های مکرر و بی‌حاصل مسئولین در کنار وجود فساد در برخی امور اقتصادی موجب رنجش مردم شده و شوربختانه در برخی از موارد به کف خیابان کشیده شده است.
بنابراین از جمله عوامل ضروری برای اداره کشور اعتماد و اطمینان خاطر مردم به دولتمردان است بدیهی است هیچ دولتی بدون داشتن حمایت مردمی قادر نیست کشور را به رشد و توسعه رسانده در راستای نیازهای مردم اقدام مثبتی انجام دهد و این مهم گرچه ضروری است ولی چندان آسان نیست چون حاکمان جامعه ضمن داشتن صفات نیکوی فردی مثل تقوی الهی، صداقت، حسن تدبیر، معنویت، حسن نیت و اخلاق و رفتار پسندیده باید صفات ویژه‌ای در رابطه با مردم داشته باشند که اهم آن صفات، رعایت عدالت و انصاف و پرداخت حق و حقوق همه آحاد جامعه طبق قانون و به طور یکسان است.
برای مثال آن فردی که سی سال صادقانه زحمت کشیده و باید در پایان خدمت پاداشی دریافت کند تا زمان بازنشستگی دچار مشقت نشود وقتی که از سوی کارگزاران وعده‌های توخالی دریافت می‌کند به طور قطع اعتماد بین وی و دولت دچار خدشه می‌شود.
در پایان باید گفت حال که نمایندگان مردم درباره قاچاق کالا، کاهش بیکاری، رکود اقتصادی و افزایش شتابان ارز و کاهش پول ملی از عالی‌ترین مقام اجرایی سوال کردند و از پاسخ وی قانع نشدند به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین راه برای دولت کسب اعتماد عمومی است و از این مسیر نمی‌شود مگر با اقدامی عاجل دولتمردان با تلاش شبانه‌روزی کاری کنند کارستان یا قیمت کالاها را به ابتدای سال 1397 برساند و یا همه آنانی که درآمد ثابت داشته‌اند حقوق آنان متناسب تورم شود برای مثال یا باید قیمت طلا و خودرو و پول خارجی و لوازم خانگی و غیره نصف شود و یا درآمد حقوق‌بگیران دو برابر شود.
6103/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.