محمدرضا خاموشی جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: پیشرفت فیزیکی طرح انتقال آب از منطقه سیمین دشت تهران به گرمسار 30 درصد است و با بهره برداری این طرح بخش عمده مشکل تامین آب آشامیدنی غرب استان سمنان برطرف می شود.
وی آغاز اجرای این طرح را سال 93 اعلام کرد و گفت: 2 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای انتقال آب به صورت B.o.T در این طرح پیش‌بینی‌ شده که با تکمیل آن بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی شهرستان گرمسار تأمین می‌شود.
وی آبرسانی به 18 منطقه روستایی این شهرستان را از اهداف دیگر طرح خط انتقال آب از سیمین دشت به گرمسار ذکر کرد و افزود: این طرح به صورت مشترک بین 2 استان تهران و سمنان اجرمی شود.
خاموشی تصریح کرد : طول این خط انتقال نزدیک ‌به 50 کیلومتر از بند انحرافی سیمین‌دشت تا تصفیه‌خانه آب گرمسار است که در تامین آب پایدار برای عرصه طبیعی این منطقه نیز تاثیرگذار خواهد داشت.
معاون پشتیبانی و بهره برداری شرکت آب منطقه ای سمنان بیان داشت : در این طرح سرمایه‌گذار 20 سال بهره‌برداری می‌کند و خط انتقال را بروز کرده و پس‌ازآن تحویل دولت می‌دهد.
خاموشی با اشاره به انتقال آب سد نمرود به شهرستان گرمسار ، اضافه کرد: تامین منابع مالی مهم ترین دغدغه برای اجرایی کردن این طرح مهم است.
معاون پشتیبانی و بهره برداری شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: برای اجرای این طرح بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که این شرکت درصدد تامین آن است.
متوسط سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6167/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.