به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، چهارشنبه، در سفری یک روزه به مناسبت هفته دولت، در شهرستان گرمسار یک طرح صنعتی و گمرک منطقه ویژه اقتصادی را افتتاح کرد و در نشست با صنعتگران و کارآفرینان حضور یافت.
وزیر صنعت و معدن در گرمسار واحد تولیدی مهربان الیاف را با سرمایه گذاری حدود 173 میلیارد ریال و ظرفیت تولید 34 هزار تن انواع گونی پلی پروپیلن و اشتغالزایی برای 50 نفر بهره برداری کرد.
محمد شریعتمداری سپس در شهرستان سمنان، طرح توسعه شرکت شیمیایی کلران با ظرفیت تولید سالانه 15هزار تن کلرور کلسیم و 19 هزار و 800 تن سود سوزآور مایع را با سرمایه گذاری حدود 270 میلیارد ریال با اشتغالزایی برای 50 نفر را افتتاح کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین خط تولید جدید شرکت خودروسازی فردا را در شهرک صنعتی سمنان بهره برداری کرد که خط تولید سالانه 100 هزار دستگاه خودروی سواری رده ب با اشتغالزایی برای 175 نفر است.
این خط تولید خودرو با سرمایه ثابت یکهزار و 125 میلیارد ریال و سرمایه در گردش 40 میلیارد ریال را اندازی شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در شرکت عقاب افشان تولیدکننده اتوبوس های درون و بین شهری، سهم این واحد تولیدی را در اجرای ابَرطرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری کشور ارزیابی کرد.
با حضور محمد شریعتمداری در شرکت عقاب افشان، نقش این واحد صنعتی در ارزش سرمایه گذاری طرح در سال های اول و دوم، میزان اشتغال و روش تامین منابع ابرطرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور بررسی شد.
این واحد تولیدی برای تحویل 250 دستگاه انواع مینی بوس و اتوبوس در گام اول اجرای ابرطرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اعلام آمادگی کرد.
امسال درهفته دولت 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در استان سمنان در حال بهره برداری است.
در استان سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و معدنی فعالند که سهم 51 درصدی در اشتغالزایی استان داشته اند، به مناسبت هفته دولت 6 طرح صنعتی و معدنی با اشتغالزایی برای 450 نفر در استان سمنان افتتاح شد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.