به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری عصر چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از یک واحد صنعتی در گرمسار استان سمنان به مناسبت هفته دولت، گفت: صنعت کشور در حال پوست اندازی است و در سال 96 کشور در مسیر توسعه اقتصادی قدم برمی داشت که نوسانات قیمت ارز مشکلاتی در این بخش ایجاد کرد.
وی اظهارداشت: رویکرد ثبت قیمت پایه ارز در بخش های مختلف می تواند مشکل خرید مواد اولیه واحدهای صنعتی کشور را برطرف کند.
وی خاطرنشان کرد: بازار ثانویه ارز از اقدامات مهم دولت است که می تواند واحدهای صنعتی کشور را به مسیر توسعه هدایت کند.
شریعتمداری ادامه داد: البته در بخش پتروشیمی مشکلاتی در بحث تخصیص ارز وجود دارد که امیدواریم این ‌مشکل هم به زودی برطرف می شود.
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت اضافه کرد: دولت نظارت شدیدی در بخش کنترل بازار دارد و تلاش می کنیم که با شرایط‌ موجودی که دشمنان ایجاد کرده اند کنار بیاییم و با اتخاذ ساز و کاری برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی گام برداریم.
وی تصریح کرد: نمی گذاریم هیچ یک از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور تعطیل شود و نظارت و پیگیری هایی که در دولت درحال انجام است ثبات بازار را به کشور برمی گرداند.
وی خاطرنشان کرد: بعضی از دلالان درصدد اغتشاش در بازار هستند اما کنترل و نظارت را دولت به شدت پیگیری می کند و نمی‌گذارد حقی از تولیدکنندگان اجحاف شود.
وی تصریح کرد: برقراری ثبات در بازار نیازمند همدلی بازاریان و دولت است و از آحاد مردم می خواهیم به مسوولان در این بخش کمک کنند.
وی گفت: سمنان از استان های مستعد صنعتی کشور است و روند سرمایه گذاری در آن‌ روبه رشد است.
به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری یک روزه به مناسبت هفته دولت، افتتاح طرح صنعتی و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و نشست با صنعتگران و کارآفرینان را در گرمسار و همچنین و در شهرستان سمنان افتتاح 2 طرح صنعتی و بازدید از یک واحد تولیدی را در برنامه دارد.
امسال درهفته دولت 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در استان سمنان به بهره برداری می رسد.
دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است و شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی شعار هفته دولت 97 تعیین شده است.
استان سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی دارد که 64 درصد از آن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارد، 51 درصد اشتغال استان سمنان در واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد شده است.
6103/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.