جی پلاس

ویتامین D بیشتر در کدام غذاها وجود دارد؟

ویتامین D یکی از ویتامین های ضروری برای فرآیندهای حیاتی در بدن است؛ کمبود ویتامین دی خطرات زیادی برای زندگی به ویژه سلامت قلب به همراه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از پرتال آلمانی سلامت هلپراکسیسنت: بسیاری از متخصصان تامین مقادیر کافی ویتامین D، پیروی از سبک زندگی سالم، رژیم غذایی متعادل، ورزش و توجه به کلسترول و فشار خون را توصیه می کنند.

غذاهای زیادی وجود دارد که می تواند بدن را با این ویتامین تامین کند که برای رشد استخوان ها و ماهیچه ها مهم است.پزشکان تاکید می کنند که منبع اصلی بدن برای دریافت ویتامین D نور خورشید است که به بدن کمک می کند 80 تا 90 درصد از ویتامین دی را دریافت کند.

غذاهای غنی از ویتامین D عبارتند از ماهی، به ویژه قرمز، تخم مرغ، قارچ، جگر گاو و کره.

نکته قابل توجه این است که ویتامین دی در فرآیند متابولیسم استخوان شرکت می کند و تضمین می کند که کلسیم و فسفر بهتر پردازش شده و به استخوان ها و دندان ها منتقل شوند و علاوه بر این در تنظیم سطح کلسیم خون، تقویت استخوان ها و افزایش پروتئین نقش دارد. که به نوبه خود رشد عضلات را بهبود می بخشد.

از سوی دیگر، متخصصان هشدار می‌دهند که افزایش سطح ویتامین D با افزایش سطح کلسیم خون نیز خطراتی را به همراه دارد که به سلامت قلب و همچنین بیماری‌های کلیوی و پوکی استخوان آسیب می‌رساند و بنابراین مکمل‌های غذایی باید تحت نظر پزشک مصرف شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید