جی پلاس؛

پرده های بیمارستان جان بیماران را تهدید می کنند!

مطالعات اخیر حاکی از آن است که پرده‌های بیمارستانی زمینه مناسبی برای رشد باکتری‌های مقاوم به شمار می‌روند که ممکن است جان بیماران را به خطر بیاندازد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، فضای بیمارستان مملو از انواع ویروس‌ها و باکتری‌هاست، بنابراین، بسیاری از وسایل و تجهیزاتی هم که در این فضا وجود دارند نیز به نوعی آلوده هستند. یکی از وسایل آلوده اتاق‌های بیمارستانی، پرده‌ها هستند. محققان مرکز خدمات بهداشتی کانادا پرده‌های بخش‌های سوختگی و جراحی پلاستیک این مرکز را مورد بررسی و آزمایش قرار داده‌اند.

پرده‌ها در روزهای اول و زمانی که نو هستند و تازه مورد استفاده قرار گرفته‌اند، آلودگی کمی دارند اما به مرور که می‌گذرد و پرده‌ها در اتاق آویزان می‌مانند، آلودگی اتاق به پارچه هم منتقل شده و آلودگی آن هر روز بیشتر می‌شود به طوری که بعد از گذشت 14 روز از زمان نصب آنها در اتاق، آزمایش‌هایی که روی آنها انجام شد نشان داد که 87.5 درصد پرده‌ها حاوی باکتری‌های مقاوم بوده‌اند.

این قبیل باکتری‌های مقاوم نقش مؤثری در ابتلای بیماران و مرگ و میر آنها دارد. این در حالی است که پرده‌هایی که در اتاق‌های بیماران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند 21 روز تمیز و عاری از باکتری باقی می‌مانند. پرده‌های بیمارستانی به این دلیل منبع باکتری‌ها هستند که مدام در معرض تماسند اما در فواصل زمانی طولانی تعویض و شستشو می‌شوند. 14 روزی که زمان می‌برد تا پرده به اندازه کافی آلوده شود، فرصت مناسبی است تا آن را شسته یا تعویض کنند.

دیدگاه تان را بنویسید