هشدار! پسته برای این افراد ممنوع!

شاید کسی تصور نکند که پسته با دنیایی از فواید بتواند برای کسی مضر باشد اما جالب است بدانید حتی پسته نیز موارد خاص منع مصرف را دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ همانطور که همه می دانیم پسته یکی از مفید ترین و خوشمزه ترین مغزها است. پسته سرشار از مس، منیزیم و انواع ویتامین‌های گروه ب است که دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری‌های بسیار پیشگیری می‌کند. ویتامین B6 برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی ضروری است، کمبود ویتامین B6 منجر به ناکارآمدی دستگاه ایمنی برای مقابله با عفونت می‌شود. همچنین مصرف پسته به ساخته شدن مناسب گلبول‌های قرمز خونی کمک می‌کند. پسته یکی از بهترین منابع پتاسیم است که میزان پتاسیم آن با این جثه کوچک برابر با پتاسیم پرتقال است. در کنار تمام این فواید، پسته ممکن است برای برخی از افراد مضر باشد که در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.

ضعف و نارسایی کبد
پسته به دلیل داشتن طبیعتی گرم احتمال بروز کهیر و جوش های پوستی را افزایش می دهد و خوردن پسته برای اشخاصی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و برای کسانی که حساسیت دارند مناسب نیست.
اگرمشکلات گوارشی دارید
پسته به دلیل داشتن چربی بالا و هضم دشوار نیز برای کسانی که معده ای ضعیف دارند مضر است. همچنین مصرف پسته ممکن است منجر به مشکلات روده ای معده ای شود، زیرا پسته دارای فروکتان ها می باشد. این مواد سمی نیستند، اما ممکن است به سیستم گوارشی آسیب بزنند. که نتیجه آن نفخ، اسهال، یبوست، دردهای شکمی و … است. اگر به فروکتان ها عدم تحمل دارید اکثر آجیل ها این علایم را در شما تشدید خواهند کرد.
دیابت و کلیه
همچنین توصیه شده که افراد مبتلا به دیابت و نقرس و ناراحتی کلیه نباید آن را مصرف کنند. متخصصان طب سنتی بر این عقیده اند که افراد مبتلا به نارسایی های کلیوی هم باید دور پسته را تا زمانی که با این مشکلات درگیرند خط بکشند .
اگر آلرژی دارید
افرادی که از آلرژی رنج می برند باید پسته را با احتیاط مصرف نمایند. علایم حساسیت به پسته به صورت لکه های قرمز پوست بعد از مصرف پسته یا فرآورده های آن بروز می کند. خوردن زیاد آن باعث گرمی بدن و کهیر و دانه های قرمز رنگ در پوست می شود. در موارد شدیدتر ممکن است ورم صورت یا سایر قسمت های بدن، تهوع، اسهال، کرامپ شکمی، سرفه، اشکال در تنفس و … نیز بروز کند. در موارد نادری با مصرف پسته، واکنش آنافیلاکسی با افت فشار، سختی در تنفس و علائمی از این دست مشاهده شده است .
اگر تری گلیسری بالا دارید
مغز پسته یکی از منابع غنی اسیدهای چرب مفید است، اما مصرف آن به افرادی که میزان تری گلیسرید خون بالایی دارند، توصیه نمی شود، همچنین به دلیل هضم دشوار آن برای معده مناسب نیست.

دیدگاه تان را بنویسید