چه مواقعی آب سرد ، چه مواقعی آب گرم بنوشیم؟

علم سنتی چینی بر اهمیت دمای آبی که می نوشیم، تاکید کرده است. آب منبع حیات است و همه ما برای سالم ماندن خود به آن احتیاج داریم. اما آیا نوشیدن آب سرد با آب گرم فرق دارد؟ چه زمانی باید آب گرم و چه زمانی باید آب سرد بنوشیم؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ منظور از آب سرد و آب گرم، آبی است که دمایش از دمای اتاق کمی پایین تر و بالاتر باشد. تفاوت دمای زیاد، به عنوان مثال آب خیلی سرد یا خیلی گرم، توصیه نمی شود.

چه زمانی آب سرد بنوشیم؟

ورزش

در طول فعالیت های ورزشی،  دمای بدن افزایش می یابد و عرق کردن راهی برای خنک کردن دمای بدن است. بدن هنگام ورزش آب زیادی از دست می دهد، بنابراین باید بیش از آن مقدار، مصرف کنیم. نوشیدن آب سرد حین ورزش، بدن را هیدراته و خنک می کند. البته نباید در این کار زیاد روی کنید زیرا مصرف زیاد آب یخ موجب شوک می شود.

تب

نوشیدن آب سرد هنگام تب یکی از روش های خنک کردن بدن است. هنگامی که تب دارید، مایعات زیاد بنوشید تا بدن تان  با عفونت ها مبارزه کند. کمی آب لیمو و نمک به آن بیافزایید تا الکترولیت های از دست رفته بدن را جبران کند.

کاهش وزن

نوشیدن آب سرد متابولیسم بدن را افرایش می دهد و باعث از دست رفتن 70 کالری در روز می شود. اگر چه درمان مناسبی برای چاقی نیست اما در دراز مدت به کاهش وزن کمک می کند. مقدار کالری که یک فرد با وزن متعادل از نوشیدن آب سرد از دست می دهید، برابر با 15 دقیقه پیاده روی است.

 

چه زمانی آب گرم بنوشیم؟

هضم

نوشیدن آب گرم در صبح به هضم غذا در طول روز کمک می کند. اگر پس از غذا آب سرد بنوشید، بدن به سختی غذا را هضم خواهد کرد زیرا انرژی بیشتری برای آن نیاز دارد.

دفع سموم

زمانی که صحبت از دفع سموم بدن می شود، آب بهترین گزینه است.  توصیه می شود مقداری آب لیمو را در آبی ولرم بریزید و روز خود را با آن آغاز کنید. به علاوه خیار، نعناع، سیب و دارچین نیز جزو سم زداهایی هستند که می توانید به نوشیدنی خود بیافزایید.

درد

اگر دچار سردرد یا التهاب شدید هستید، بهتر است آب گرم بنوشید زیرا گردش خون را منظم می کند. آب گرم در درمان قاعدگی نیز موثر است.

یبوست

اگر یبوست دارید، آب گرم بهترین درمان طبیعی

 

دیدگاه تان را بنویسید