مولاوردی مانتوهایش را چگونه تهیه می‌کند؟!

هر ساله زنان سیاستمدار بسیاری از جشنواره مد و لباس فجر دیدن می‌کنند؛ زنانی که پای‌شان به محافل دیپلماسی هم باز شده و می‌توانند بهترین سفیر برای طراحان و هنرهای سنتی ایران باشند اما آنها تا چه اندازه از لباس‌های طراحان ایرانی استفاده می‌کنند؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سال گذشته زنان سیاست‌مداری از جمله شهیندخت مولاوردی، پروانه سلحشوری، فاطمه ذوالقدر- نماینده‌های مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حتی همسر محمد جواد ظریف - وزیر امور خارجه کشورمان از جشنواره مد و لباس فجر بازدید کردند. امسال نیز بار دیگر شهیندخت مولاوردی در مراسم افتتاح نمایشگاه مد و لباس فجر حاضر شد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور حقوق شهروندی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفتمین جشنواره مد و لباس فجر که ششم اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تا چه اندازه از لباس طراحان ایرانی در جشنواره‌های مد و لباس فجر استفاده می‌کند؟ گفت: شاید فرصت نشده است. ما آنقدر با سرعت از این جشنواره‌ها دیدن می‌کنیم و از اینکه نمی‌توانیم با حوصله و صبر این آثار ببینیم، دلمان می‌سوزد اما سعی می‌کنم به ویژه مانتو را از تولیدات و برندهای داخلی تهیه کنم تا اِلمان‌های سنتی و ایرانی داشته باشد.

او همچنین بیان کرد: لباس‌ها به تولید انبوه  نمی‌رسید و از نظر قیمتی چندان ارزان و در دسترس نبود اما در حال حاضر نمونه‌های تک بسیار زیبا و جذابی در این  نمایشگاه دیدم که در حد ۸۰۰ دست تولید شده و قابل ارائه است. قطعا ظرفیت‌هایی که کارگروه ساماندهی مد و لباس در ارائه هنرمندانه و ظریف این الگوها به جامعه دارد، می‌تواند مثمر ثمر باشد.

مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان همچنین درباره اینکه برندهای ایرانی تا چه اندازه می‌تواند جایگزین برندهای خارجی در کشورمان شود؟ توضیح داد: باید برای انجام این کار تلاش زیادی کرد زیرا ما از این بابت هنوز جای کار زیادی در صنعت نساجی و مد و لباس داریم تا بتوانیم ناکارآمدی که به نظر می‌رسد در این زمینه وجود دارد را جبران و تقویت کنیم. 

مولاوردی گفت: این امر تنها کارِ کارگروه مد و لباس نیست و باید دستگاه‌هایی که در زمینه ساماندهی مد و لباس وظیفه دارند، کمک کنند تا این اتفاق بیفتد. با نمونه‌هایی که امروز در این جشنواره می‌بینیم  به نظر می‌رسد این ظرفیت وجود دارد که این صنعت را تقویت کنیم، توسعه دهیم و برای آن سرمایه‌گذاری کنیم . به جای آنکه دست روی دست بگذاریم و شرکت‌های خارجی بازارهای داخلی را اشباع کنند و به جای منع کردن، می‌توانیم رویکردی ایجابی در این زمینه داشته باشیم.

او پیش از این، زمانی که معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بود، درباره اینکه تا چه اندازه سعی می‌کند در پوشش خود برای حضور در مجامع بین‌المللی از اِلمان‌ و هنرهای سنتی ایرانی استفاده کند؟ گفته بود:می‌توانم بگوییم هربار که به کشور دیگری سفر کرده‌ام، این اتفاق افتاده است؛ اما خودم بسیار به استفاده از المان‌های سنتی در لباس علاقه‌مندم و در برخی موارد از آن‌ها استفاده کرده‌ام و اصرار دارم حتی روی آستین‌های لباسم المانی از هنرهای سنتی باشد.  ما کارگروهی با عنوان فرهنگ و هنر راه‌اندازی و زنان موثر در این حوزه را شناسایی کرده‌ایم. در حال بررسی هستیم تا ببینیم معاونت رئیس‌جمهور در مدیریت ظرفیت‌ها و هماهنگی بین دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، چه کاری می‌تواند انجام دهد.

هفتمین جشنواره مد و لباس فجر تا ۱۳ اسفندماه در تالار وحدت، سالن حجاب و برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید