باورهای غلط انسان ها درمورد زمستان

با چند باور نادرست در ارتباط با هوای سرد بیشتر آشنا شوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ورزش در هوای سرد برای سلامت مناسب نیست: ورزش در هوای سرد حتی می‌تواند مفیدتر از ورزش در هوای گرم باشد، زیرا بدن در هوای سرد باید سخت‌تر کار کند و این حالت باعث افزایش متابولیسم و سوختن کالری بیشتری می‌شود.

ورزش همچنین با افزایش هورمون اندروفین ـ یکی از هورمون‌های شادی ـ به مقابله با اختلال خلقی فصلی یا افسردگی زمستانی کمک می‌کند.

در زمستان دچار آلرژی نمی‌شویم: سرماخوردگی معمولا با آبریزش بینی آغاز می‌شود، اما این علامت می‌تواند ناشی از آلرژی باشد. بسته بودن در و پنجره‌ها در هوای سرد باعث می‌شود گرد و غبار و سایر ذرات معلق در محیط‌های بسته افزایش پیدا کنند و کیفیت هوا کاهش یابد. علائم آلرژی معمولا همانند علائم یک عفونت سینوسی که بهبود نمی‌یابد، احساس می‌شود.

هوای سرد باعث افزایش سردردهای میگرنی می‌شود: هرچند بیش از نیمی از مبتلایان به میگرن تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار می‌گیرند، اما میگرن اغلب به اشتباه به تغییرات دمایی ارتباط داده می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد شایع‌ترین عوامل آب و هوایی که بر میگرن تاثیر می‌گذارند رطوبت، فشار هوا و تغییرات آب و هوایی عمده در طول یک یا دو روز هستند؛ بنابراین وقتی هوای بیرون سرد است این نکات را در نظر داشته باشید.

مردان و زنان یکسان احساس سرما نمی‌کنند: آیا تاکنون توجه کرده‌اید دست و پاهای زنان زودتر از مردان در هوای سرد یخ می‌کند؟ دلیلش این است دمای هوایی که در آن بدن زنان و مردان، شروع به حفظ دمای خود می‌کند ـ و به آن نقطه تنظیم دما گفته می‌شود ـ دو سه درجه با هم تفاوت دارد.

وقتی دمای محیط تا دمای خاصی کاهش پیدا می‌کند، بدن با بستن جریان خون به دست‌ها و پاها سعی می‌کند گرمای خود را حفظ کند و این شرایط به سرد شدن دست‌ها و پاها منجر می‌شود. دمایی که در آن بدن زنان اقدام به بستن جریان خون به دست‌ها و پاها می‌کند نزدیک به 22 درجه سانتی‌گراد است، اما برای مردان، این دما حدود 19 درجه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید