چند نکته مهم که ماشین ظرفشویی دارها نمی دانند

ماشین ظرفشویی تقریبا در اغلب خانواده های بخصوص شهرنشین تبدیل به عضو ثابتی از آشپزخانه شده است، اما کم نیستند کسانی که از نحوه شستشوی ماشین خود رضایت کامل ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برای کار با ماشین ظرفشویی و بهره بردن از بهترین کارکرد آن باید نکات مهم و البته ساده ای را در نظر بگیرید، این که مثلا هنگام چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی ، دندانه های چنگال بالا باشد یا پایین؟ بشقاب ها را رو به کدام طرف بچینید؟ جواب این سوال ها را می دانید؟

باید: نقشه بازی را بچینید!

برای استفاده بهینه از فضای ماشین ظرفشویی، اول باید ظرف ها را در ذهنتان اسکن کنید و سپس بهترین استراتژی چیدمان را پیدا کنید!

اول بزرگترها: اگر با چیدن ظروف بزرگتر شروع کنید و سپس سراغ ظرف های کوچکتر بروید، از فضا استفاده بهتری خواهید کرد.

نباید: همه بشقاب ها را در یک جهت بچینید

بشقاب ها را در ردیف پایینی و طوری که روی همه آن ها به سمت آب پاش ماشین باشد بچینید. بشقاب های کوچکتر باید حتما جلوی بشقاب های بزرگتر قرار بگیرند که آب به خوبی به همه ظرف ها برسد.

باید: ظرف ها را دسته بندی کنید!

دسته بندی ظرف ها باعث می شود موقع خالی کردن ظرفشویی در زمان صرفه جویی کنید. چنگال ها را با چنگال ها، چاقوها را با چاقوها و همه را بصورت سر پایین بگذارید تا موقع درآوردنشان از ماشین در دستتان فرو نروند یا دستتان را نبرید. قاشق ها اگر به هم بچسبند تمیز نمی شوند. سعی کنید آن ها را سر پایین بگذارید یا از هم جدا قرارشان دهید.

نباید: بشقاب ها را قبل از گذاشتن در ماشین آب کشی کنید

آب کشی کردن بشقاب ها قبل از قرار دادنشان درون ماشین ظرفشویی آب زیادی را هدر می دهد به علاوه که اگر شما هر روز از ماشین استفاده می کنید واقعا نیازی به این کار نیست.

ماشین های ظرفشویی امروزی این قابلیت را دارند که از پس پسماندهای غذا بر بیایند. تنها مورد استثنا برنج است که بهتر است تا آخرین دانه اش را با یک دستمال کاغذی پاک کنید تا راه صافی درون ماشین را نبندد.

باید: ماشین ظرفشویی را در ساعات غیر اوج مصرف روشن کنید

آخر شب ها یا صبح زود که ساعات اوج مصرف نیستند بهترین زمان برای روشن کردن ماشین ظرف شویی است تا به این ترتیب در مصرف برق و هزینه های آن صرفه جویی کنید.

نباید: ظرف ها را از بالا به پایین خالی کنید.

ممکن است در ظرف هایی که در طبقه بالای ماشین هستند آب جمع شده باشد. اگر از طبقه بالا شروع به خالی کردن کنید، ممکن است آب را روی ظرف های خشک شده طبقه پایین بریزید.

 

دیدگاه تان را بنویسید