رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل:

بانوان برای ورود به مرنجاب با هیچ محدودیتی مواجه نیستند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: حکم اخیر دادستان در مورد محدودیت تردد در کویر مرنجاب در راستای حفظ شئون اسلامی و حفظ محیط زیست صادر شده است، اما هیچ محدودیتی برای بانوان و خانواده‌ها برای ورود به کویر مرنجاب نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جواد صدیقیان اظهار کرد: آران و بیدگل دارای بافت مذهبی و دینی است و لذا گزارش‌ها در مورد عدم رعایت شئون اسلامی و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی که سال‌های سال بکر و دست نخورده بود سبب اعتراض مردم و در نهایت محدودیت تردد در کویر مرنجاب شد.

وی به شایعه ممنوعیت حضور بانوان در مرنجاب واکنش نشان داد و افزود: برخی به گمانه‌زنی پرداختند و شایعه شد که حضور بانوان باعث محدودیت و ممنوعیت شده در حالی که رعایت نکردن شئون اسلامی از طرف هر فردی باشد محکوم است، هیچ‌گونه ممنوعیتی برای بانوان نیست و خانواده‌ها می‌توانند از طبیعت کویر مرنجاب استفاده کنند.

صدیقیان افزود: اصل مهم، حفظ محیط‌زیست و میراث گرانبهای چندین ساله کویر است و باید هر کاری برای حفظ این میراث گرانبها انجام داد. این مسئولیت همگانی است و این محدودیت‌ها در راستای حفاظت از محیط زیست صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل به حکم دادستانی در مورد محدودیت‌ها اشاره کرد و گفت: در حکم صریح و روشن آمده است که ورود تورهای غیرمجاز، موتورهای کراس و ماشین‌های دو دیفرانسیل سافاری ممنوع و از ورود آن‌ها باید جلوگیری شود. اما گردشگران و خانواده‌ها مشکلی بابت ورود به کویر و منطقه مرنجاب را ندارند.

صدیقیان افزود: همچنین از حضور تورها، مینی‌بوس و خودروهایی که بدون مجوز برای ورود به مرنجاب اقدام کنند جلوگیری می‌شود و این در راستای جلوگیری از مسائل ضد فرهنگی و منافی اخلاق است.

وی در پایان گفت: همه تلاش ما استفاده درست و اصولی از منابع خدادادی و طبیعت است، معتقدیم این کویر منبع درآمد است و باید از آن استفاده درست و اصولی شود. توقع داریم کسانی که به‌عنوان گردشگر به این منطقه وارد می‌شوند مواظب محیط زیست باشند و از میراث گرانبهای گذشتگان درست مراقبت و حراست کنند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید