چرا مبتلایان به آسم باید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، برونشیت، قلبی-عروقی، دیابت و سرطان مبتلا هستند یا کلیه ، کبد و قلب و ریه پیوند کرده‌اند، واکسن آنفلوآنزا بزنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر محمدرضا ناظر اظهار کرد: افرادی که  به بیماری زمینه‌ای مانند آسم، برونشی، قلبی-عروقی، دیابت و سرطان مبتلا هستند یا کلیه ، کبد و قلب و ریه پیوند کرده‌اند با نظر پزشک معالج خود هر سه سال یک بار واکسن پنوموکوک را تزریق کنند. 

این متخصص  عفونی در ادامه گفت: در پایان شهریور و اوایل مهر یک سری عفونت‌های ویروسی به نام آنتروویروس‌ها ایجاد می‌شود که آب‌ریزش بینی، سردرد، سرفه، دل‌درد و حالت تهوع درپی دارد و کم کم بیماری آنفلوآنزا شروع می‌شود. 

 وی افزود: بهترین راه پیشگیری از آنفلوآنزا رعایت موازین بهداشتی و بهداشت عمومی و در رأس آن شستن مداوم دست‌هاست. 

 این متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: مهم‌ترین اقدام پیشگیری باید توسط فرد آلوده صورت گیرد و افراد آلوده در صورت سرفه و عطسه از ماسک و دستمال استفاده کنند و دست خود را به مکان‌های عمومی و تلفن‌های عمومی نزنند. 
این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: در برخی مواقع این ویروس‌ها می‌توانند علائم غیرطبیعی و کشنده مثل بیماری مننژیت، درگیری مغز و قلب و عفونت پرده‌های قلب را ایجاد کنند و  بیمار را در فاز کشنده قرار دهد که در این موارد نیاز است به متخصصین عفونی مراجعه شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید