بازی، طبیعی‌ترین نیاز کودک است

مدیر کل بهزیستی یزد با بیان این که بازی انگیزه‌ای درونی است که از روان کودک تأثیر گرفته و بر آن تأثیر می‌گذارد، گفت:‌ بازی مهمترین نیاز کودکان است که رشد طبیعی مغز آنها را انجام می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کودکان، آسیب پذیرترین گروه در هر جامعه هستند و از هیچ چیز آنان از جمله غذا، پوشاک و نیازهای دیگرشان نباید کاست.

عدم توجه به وضعیت کودکان به علت مشکلات اقتصادی و کاستن بودجه‌هایی که شرایط زندگی و حیات کودکان را خدشه‌دار می‌سازد به امید این‌که اقتصاد آینده کشور تامین باشد نه توجیه و بازده اقتصادی دارد و نه حرکتی انسانی است .

دکتر«جلیل عفتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، توجه به سلامت روانی کودکان را یکی از اولویت‌های برنامه ریزی و اجرایی در بحث فرزندپروری دانست و بیان کرد: سرمایه‌گذاری برای کودکان باید مدیریت شده و متناسب با نیازهای وقت و رشد کودک باشد.

وی با بیان این‌که متأسفانه برخی از خانواده مدیریت فرزند پروری را فقط هزینه می‌دانند، افزود: فرزند پروری به معنای توجه به نیازهای کودکان و رفع به موقع آن نیازها است.

مدیرکل بهزیستی یزد در ادامه بازی را یکی از مهمترین نیازهای کودکان دانست و بیان کرد: دوره کودکی یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی است که نیاز جدی به بازی کردن دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: توجه به نیازهای روز کودکان در حقیقت توجه به آینده آنهاست و نقش مهمی در تأمین نیازهای اجتماعی و اخلاقی کودک در زمان نوجوانی و جوانی ایفا می‌کند.

عفتی بازی کردن را یکی از طبیعی ترین نیاز کودکان دانست و بیان کرد: بازی کردن شرایط رشد طبیعی مغز کودکان را انجام می‌دهد.

وی افزود: بازی یکی از مهمترین عواملی است که در تربیت اخلاقی کودک نقش مهمی ایفا می‌کند و نوع زندگی کودکانه را بازی می‌گویند.

مدیرکل بهزیستی یزد در ادامه با اشاره به نقش بازی کردن در ایجاد تمرکز اخلاقی کودکان، گفت: بازی سالم در کودکی زمینه‌ای بهتر برای فکر کودک در آینده فراهم می‌کند.

این مقام مسئول با بیان این‌که بازی انگیزه‌ای درونی است که از روان کودک تأثیر می‌گیرد و بر آن تأثیر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: به هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفداری که به صورت گروهی یا فردی انجام می‌شود و موجب کسب لذت و امتناع نیازهای کودک شود بازی گویند.

مدیرکل بهزیستی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که تقریبا 300 مهدکودک با 800 نفر مربی در استان یزد فعالیت می‌کنند، 10 هزار و 200 کودک در مهدهای کودک استان یزد مشغول هستند.

عفتی در ادامه با بیان این‌که مهدکودک‌های استان یزد به دو بخش روستامهد و حاشیه‌ای و شهری تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته دو هزارو 500 غذای گرم در روستامهدها و مهدهای حاشیه‌ای استان توزیع شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید