مهمترین دلیل برزو طلاق چیست؟

یک مشاور خانواده اظهارکرد: بسیاری از جوانان به دلیل عدم شناخت از اتفاقات و مسایل موجود در زندگی مشترک تن به ازدواج نمی دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر حمیرا آزاد منش مشاور دانشگاه و روانشناس تربیتی در یک برنامه رادیویی درباره بررسی موانع و راهکار های افزایش فرزند آوری، با اشاره به اینکه ازدواج همواره مبنای فرزندآوری است، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده بیش از ۱۳ میلیون دختر و پسر ایرانی سن ازدواج را رد کرده و به صورت مجرد زندگی می کنند.

وی همچنین افزود: بسیاری از پسرها به دلیل فرار از مسئولیت‌های زندگی متحمل ازدواج نمی شوند، به طوری که پس از ازدواج باید علاوه بر نیازهای اولیه خود پاسخ گوی نیازهای جنس مخالف نیز باشند.

این روانشناس تربیتی با اشاره به اینکه تعهد، تایید، مسئولیت، توجه و احترام باید در هر ازدواج جاری باشد، اظهار داشت: متاسفانه در برخی از مواقع بسیاری از دختران مجرد برای دستیابی به زندگی مشترک و آرامش و امنیت تسلیم خواسته های پسرانی می شوند که مسئولیت پذیر نیستند.

وی با بیان این که ترس و نگرانی های مختلف در افراد می تواند مانعی برای ازدواج باشد، عنوان کرد: بسیاری از جوانان به دلیل عدم شناخت از اتفاقات و مسایل موجود در زندگی مشترک تن به ازدواج نمی دهند، به طوری که این عدم شناخت موجب ترس و نگرانی در افراد می شود.

آزادمنش با بیان اینکه ضعف در مهارت‌های ارتباطی افراد امروزه یکی از مهم‌ترین دلایل برزو طلاق است، اظهار کرد: فقدان آموزش مهارت های زندگی مهم ترین دلیل در شکل گیری طلاق است، در حالی که فقر و بیکاری تاثیر چندانی در بروز طلاق ندارند.

وی با اشاره به این که ازدواج همیشه باید منجر به رشد افراد شود، گفت: ازدواج هایی منجر به رشد افراد می شوند که در آن سختی های زندگی دلیلی برای خود سازی زوجین باشد، به طوری که زن و مرد در تمام مشکلات دوش به دوش یکدیگر و همراه با هم در راستای رفع موانع گام بردارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید