اصلی ترین علت ازدواج هایی که به طلاق می انجامد؟

بیشتر دلایل شکست در ازدواج مربوط به عدم آگاهی طرفین از نحوه انتخاب شریک مناسب زندگی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بیشتر دلایل شکست در ازدواج مربوط به عدم آگاهی طرفین از نحوه انتخاب شریک مناسب زندگی خود و نداشتن مهارت‎‎های زندگی است که متاسفانه این ازدواج‎‎های بدون تامل باعث شده که بسیاری از جوانان و خانواده‎‎های آنان با هراس و سخت‎‎گیرانه پا در این میدان بگذارند و این فریضه الهی را سدی برای پیشرفت و آینده زندگی تصور کنند.

«عصمت غفوری» یکی از شهروندان یزدی در مورد ازدواج و عدم تمایل جوانان به این امر مهم در زندگی‎‎شان در اظهار می‎‎کند: جوانان امروزی گاهاً ازدواج را سدی برای پیشرفت و حتی زندگی خوب می‏‏دانند که در این باره باید فرهنگ‎‎سازی شود و آگاهی جوانان در باب اهمیت فریضه ازدواج افزایش یابد.

وی با اشاره به سادگی اردواج‎‎ها در سال‎‎های پیشین، ادامه می‎‎دهد: در ان دوران زن و شوهر به جای سرگرم شدن در دنیای مجازی به ساختن یک زندگی مستحکم سرگرم می‌شدند .

این شهروند می‎‎گوید: پیوند ازدواج به معنای ثبات زندگی افراد تا آخر عمر است ولی این امر متاسفانه معنای دیگری به خود گرفته و امروزه زوج ‎‎ ها بر سر کوچک‏‏ترین مشکل پیش آمده، پا روی این پیوند می ‎‎ گذارند و از هم می ‎‎ گذرند لذا ضروری است معنی زندگی مشترک را بیشتر یاد بگیرند.

«سهیلا دهقان دهنوی»  کارشناس شبکه فعالین ازدواج استان نیز اظهار می‎‎کند: ساده گرفتن ازدواج امری است که در میان جوانان امروزی کم‌رنگ شده و لازمه آن توجه به اصل ازدواج به عنوان یک فریضه واجب دینی است .

وی یک ازدواج موفق را نتیجه شناخت کامل افراد قبل از ازدواج می‎‎خواند و می‎‎گوید: آگاهی زوجین از یکدیگر بخصوص ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و مسئله سلامت جسم و روان یکدیگر به یک زندگی موفق و مستحکم منتهی می‌شود .

دهقان دهنوی همچنین اضافه می‎‎کند: باقی ماندن در کنار یکدیگر در شرایط سخت و دشوار زندگی، مهارتی است که باید زوجین برای داشتن یک زندگی بادوام بیاموزند .

«مریم عطار» کارشناس بهداشت خانواده نیز با تاکید بر اصل مهم ساده گرفتن ازدواج، بر لزوم تغیر نگرش مردم در این باره تاکید می‎‎کند.

وی همچنین عنوان می‎‎کند: بالارفتن سطح آگاهی افراد در زمینه سلامت جسمی و روان یکدیگر امر مهمی است که قبل و بعد از ازدواج باید به آن توجه ویژه ‎‎ ای داشت .

وی با تاکید بر آموزش مهارت‎‎های زندگی به افراد در شرف ازدواج، حضور زن و مرد در کلاس ‎‎ های مشاوره قبل از ازدواج را کمک شایانی به پایداری زندگی زوجین ذکر می‎‎کند.

عطار در رابطه با افزایش آمار طلاق در سال‏‏های اخیر، می‎‎گوید: متاسفانه ازدواج‏‏های بدون تامل و تفکر به طلاق ختم می ‎‎ شود و چشم و هم‏‏چشمی و نیازهای جنسی زوجین گاهی افراد را به سمت ازدواج‏‏های بدون تامل سوق می ‎‎ دهد.

دیدگاه تان را بنویسید