مشارکت بالا در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور

هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور از ساعت ۸ صبح جمعه ۳۰ تیر ۹۶ به دو صورت الکترونیکی و حضوری، آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی برای معرفی اعضای جدید هیات مدیره های نظام پزشکی در کشور، از صبح جمعه در ۱۹۹ حوزه انتخابیه آغاز شده است.

دکتر محمد حسین قربانی رئیس هیات مرکزی نظارت بر هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، اظهارداشت: ۵۴۴۷ نفر برای انتخابات این دوره ثبت نام کردند که ۲۷۰ نفر تا قبل از بررسی صلاحیت ها، انصراف دادند و صلاحیت ۳۱ نفر تایید نشد.

وی افزود: ۷۴.۷ درصد کاندیداها مرد و ۲۵.۳ درصد، زن هستند که شاهد افزایش مشارکت زنان در این دوره بوده ایم.

قربانی ادامه داد: در شهرهایی که در آنها تعداد گروه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسه های پروانه دار، بیش از ۵۰۰ نفر باشد، هیات مدیره نظام پزشکی ۱۷ نفره و شهرهایی که کمتر از ۵۰۰ نفر باشد، تعداد اعضای هیات مدیره، ۱۱ نفر خواهد بود.

دکتر سید محمود تارا رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در انتخابات نظام پزشکی که یکی از اهداف آن، افزایش مشارکت و فراهم کردن عدالت در شرکت افراد است، غیرحضوری بودن برگزار شدن آن است. ۲۵۰ هزار نفری که در شهرها و حوزه های مختلف حضوردارند، می توانند به صورت غیرحضوری رای دهند و چنانچه این اقدام صورت نمی گرفت و تنها یک شعبه در هر شهر وجود داشت، شاید شاهد حضور ۵۰ تا ۸۰ هزار نفر در این انتخابات بودیم.

وی، یکی از مهمترین مزیت های انتخابات الکترونیک را کاهش ۲۰۰ هزار سفر شهری و بین شهری اعضای نظام پزشکی برای ثبت رای عنوان کرد و افزود: انتخابات غیرحضوری به صورت آنلاین و با دریافت یک کد رمز ۱۲ رقمی از طریق تلفن همراه ظرف یک تا سه دقیقه قابل انجام است.

در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی، مشارکت در کشور ۳۳ و در تهران ۱۱ درصد بود اما پیش بینی می کنیم که در این دوره، مشارکت در این دوره از انتخابات به بیش از ۵۰ درصد برسد.

طبق اعلام ستاد اجرایی هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی تا ساعت ۸ شب ادامه خواهد داشت.

در این دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی که به دو صورت الکترونیک و حضوری برگزار می‌شود، ۲۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای‌دهی از  شش گروه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسیه‌های پروانه‌دار حضور دارند.

در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی ۵۱۷۶ کاندید از ۶ گروه اعلام شده، تایید صلاحیت شده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید