سن ازدواج زنان کاهش یافت

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، میانگین سن در اولین ازدواج زنان در سال ۱۳۹۵ در مقایسه با سال ۱۳۹۰، ۰.۴ سال کاهش پیدا کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شهیندخت مولاوردی در کانال تلگرامی خود نوشت: بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵۵ مرکز آمار ایران، میانگین سن در اولین ازدواج زنان در سال ۱۳۹۵ در مقایسه با سال ۱۳۹۰، ۰.۴ سال کاهش پیدا کرد؛به این ترتیب میانگین سن در اولین ازدواج زنان کل کشور در سال ۱۳۹۰ از ۲۳.۴ به ۲۳ سال در سال ۱۳۹۵ کاهش یافته است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه افزود: میانگین سن در اولین ازدواج زنان در سال ۱۳۹۵ در نقاط شهری و روستایی به ترتیب برابر ۲۳.۴ و ۲۲ سال محاسبه شده است. این شاخص در سال ۱۳۹۰ در نقاط شهری ۲۳.۶ و در نقاط روستایی ۲۳ سال بوده است.

مولاوردی ادامه داد: مقایسه نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال‏های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۰ افزایش ۰.۷ سال در میانگین سن در اولین ازدواج مردان را نشان می‏دهد. بر اساس این نتایج میانگین سن در اولین ازدواج مردان در سال ۱۳۹۵ در کل کشور ۲۷.۴ و در سال ۱۳۹۰، ۲۶.۷ سال بوده است؛ این شاخص در سال ۱۳۹۵ برای نقاط شهری ۲۷.۸و در نقاط روستایی ۲۶.۵ سال محاسبه شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین آنکه میانگین سن در اولین ازدواج برای مردان در سال ۱۳۹۵ برای نقاط روستایی ۲۶.۵ و در سال ۱۳۹۰، ۲۵.۸ سال بوده و مقایسه شاخص میانگین سن در اولین ازدواج در نقاط شهری و روستایی نشان می‏دهد که این شاخص در نقاط شهری همواره از نقاط روستایی بیشتر است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین گفت: میانگین سن در اولین ازدواج مردان همواره از میانگین سن در اولین ازدواج زنان در هر دو نقطه شهری و روستایی بالاتر بوده است و لازم به ذکر است تغییرات میانگین سن در اولین ازدواج برای زنان در نقاط روستایی به مراتب بیشتر از نقاط شهری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید