چای عطری سرطان زا است

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: سالم‌ترین و پرخاصیت‌ترین چای در جهان چای سبز شناخته شده است چرا که سرشار از آنتی اکسیدان، ضد سرطان، کاهش دهنده وزن، بالا بردن سیستم ایمنی بدن و... از مهم ترین خواص این چای تلقی می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد حسین عزیزی بیان کرد: ازقدیم الایام تا به امروز ایرانی‌ها 2 نوع چای رنگی  بیشتر نداشته‌اند، چای سیاه و چای سبز تنها چای‌های سالم و رنگی در کشور هستند. البته چای قرمز که به چای کوهی و ترش معروف است بیشتر در گروه چای‌های گیاهی و به اصطلاح دمنوش قرار می‌گیرند.

وی در رابطه با دمنوش‌های رنگی متذکر شد: در رابطه با دمنوش‌های رنگی مشکل خاصی وجود ندارد به شرطی که که رنگ و طعم این دسته از نوشیدنی با میوه‌ها و گیاهان و به عبارتی طبیعی صورت گیرد و اگر با رنگ‌های خوراکی به آن‌ها طعم و رنگ دهند غیر مجاز و ناسالم است.

به گفته رئیس انجمن صنایع غذایی ایران، چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن است البته دمنوش‌ها نیز بی‌تاثیر نیستند اما نکته‌ای که وجود دارد این است، مصرف دمنوش‌ها به تنهایی و بدون رژیم غذایی و ورزش غیر ممکن است. همچنین در رابطه با تبلیغات اغواگرایانه انواع دمنوش‌ها و تاثیر بسیار بالایشان در لاغری صحت ندارند.

وی ادامه داد:در خصوص دمنوش‌ها می‌توان گفت اگر با رژیم غذایی مناسب و ورزش مصرف شود می‌تواند تا حدی برای کاهش وزن نتیجه‌بخش باشد.

عزیزی بهترین چای را چای سبز دانست و گفت: خواص بی‌نظیر چای سبز را کمتر کسی می‌داند. سالم‌ترین و پرخاصیت‌ترین چای در جهان چای سبز شناخته شده است چرا که سرشار از آنتی اکسیدان، ضدسرطان، کاهش دهنده وزن، بالا بردن سیستم ایمنی بدن و... از مهم‌ترین خواص این چای تلقی می‌شود.

به گفته وی، ایرانی‌ها از این چای به اندازه کافی استفاده نمی‌کنند و بیشتر به چای سیاه عادت کرده‌اند، البته چای سیاه هم تا حدودی خواص چای سبز را به همراه دارد اما در مقایسه با چای سبز بی شک چای سبز بهترین گزینه است.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران توصیه کرد: افراد در هنگام نوشیدن چای 1 الی 2 حبه قند کفایت می‌کند البته اگر هیچ قند و شکری مصرف نشود بسیار بهتر است لذا توصیه اکید می‌شود در مصرف قند و شکر هنگام نوشیدن چای اعتدال را رعایت کنند. علاوه بر میزان مصرف قند و شکر، در مصرف میزان چای نیز زیاده روی نکنید چرا که مسلما مصرف بیش از حد چای نتیجه خوبی را به دنبال خواهد داشت. 2 الی 3 فنجان متوسط در طول روز کفایت می‌کند زیرا بیشتر آن می‌تواند مضر واقع شود و به دلیل کافئین موجود منجر به تپش قلب، استرس و کمبود آب بدن شود.

عزیزی در رابطه با چای عطردار هشدار داد: چای عطردار طبیعی وجود ندارد و تمامی چای‌های عطر دار با اسانس‌‎های مصنوعی عطردار می‌شوند و توصیه می‌شود از مصرف این دسته از چای‌ها خودداری شود. مردم بهتر است از چای‌های معمولی بدون اسانس و رنگ استفاده کنند.

وی در پایان افزود: تا جایی که امکان دارد باید از مصرف چای‌های عطری با رنگ و اسانس پرهیز کرد چرا که هر چند آنها عارضه فوری ندارند اما در دراز مدت عوارضی همچون سرطان را برای فرد به ارمغان می آورند.

 

دیدگاه تان را بنویسید