تفاوت قیمت سفر به سواحل ایران و گرجستان چقدر است؟

در حالی که واحدهای خدماتی گردشگری در ایران میلی به رقابت با هم ندارند، همسایگان غربی و شمال‌غربی کشور در رقابت برای جذب گردشگران ایرانی گوی سبقت از هم می‌ربایند و هر روز مقاصد جدیدی با امکاناتی بیشتر و قیمتی ارزانتر ارائه می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یکی از دلایل اصلی رغبت ایرانی‌ها برای سفر به برخی از کشورها، ‌کیفیت این سفرها بوده که در قیاس با بسیاری از مقاصد گردشگری در داخل ایران کیفیت بالاتری را در  زمینه خدمات ارائه می کنند.


امکان سفر زمینی از تهران به برخی شهرهای کشور همسایه ارزانی را در پی داشته و اعمال قانون لغو روادید از سوی دولت اشتیاق طرفداران سفر ارزان را برای عزیمت به این کشورها را بیشتر کرده است.

از مقاصد ارزان‌ قیمت جدیدی که در عرصه رقابت برای جذب گردشگران ایرانی می‌توان به کشور گرجستان در همسایگی ارمنستان و ترکیه اشاره کرد. 

اما باید در نظر داشت که با مسافرت هر فرد ایرانی به موجب مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر 5000 دلار (اسکناس، چک مسافری و یا ترکیبی از هر دو) و به ازای هر همراه معادل 2500 دلار از کشور خارج شود.

از این رو در روزهای عادی سال قیمت سفر سه روزه برای هر نفر به کشوری مانند گرجستان در هتل 3ستاره حدود 970 هزار تومان بوده در حالی که برآوردها نشان می‌دهد لذت بردن از همان مناظر و استفاده از ساحل دریای خزر ( هتل 3ستاره) برای هر فرد ایرانی حدود 400 هزار تا 500 هزار تومان تمام می‌شود یعنی نصف قیمت و خستگی راه سفر به کشورهای همسایه است.

از سوی دیگر هزینه یک شب اقامت در اتاق یک هتل دو یا سه ستاره به همراه صبحانه در مازندران در روزهای تعطیل بین 100 هزار تا 150 هزار تومان بوده و چهار شب اقامت با هزینه رفت و آمد (با خودروی شخصی 70.000 تا 100.000 تومان، با اتوبوس برای هر نفر رفت و برگشت 40 هزار تومان) برای هر نفر بالای 500 هزار تومان است. چنانچه به این رقم 8 وعده غذایی را هم که رستوران‌های مازندران برای هر نفر کمتر از 15 هزار تومان محاسبه نمی‌شود را هم اضافه کنید به رقمی حدود 600 هزار تومان خواهید رسید.

حال در جدول زیر می‌توان مقایسه سفر داخلی و خارجی برای لذت بردن از سواحل خلیج فارس را مشاهده کنید:

تفاوت قیمت سفر داخلی با خارجی / سفر خارجی چند برابر داخلی جیب را خالی میکند؟

تور چمخاله

 

 

دیدگاه تان را بنویسید