کودکان در برابر آلودگی هوا آسیب پذیرترند

یک متخصص کودکان گفت: آلودگی‌های هوا ممکن است مسمومیت‌های خفیفی را در کودکان ایجاد کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر احمدرضا یعقوبی عنوان کرد: نوزادان و کودکان در برابر هوای آلوده، آسیب پذیرترند؛ چرا که توانایی لازم جهت مراقبت از خود در برابر هوای آلوده را ندارند.

وی تصریح کرد: آلودگی هوا علاوه بر مشکلات تنفسی، می‌تواند برای کودکان خستگی‌آور باشد و برای آن‌ها بیماری‌هایی را همچون تنگی نفس و سردرد و تهوع نیز به وجود آورد.

این متخصص کودکان اظهار کرد: متاسفانه در چند سال اخیر آلودگی هوا به قم نیز رسیده است و وضعیت ناسالم هوا برای گروه های حساس مشکلات حادی را به وجود آورده است. در این میان کودکان در معرض خطرات بیشتری هستند.

وی یادآور شد: اگر کودکانی دچار بیماری‌های تنفسی یا آسم هستند باید از مراقبت بیشتری برخوردار باشند و تا حد امکان بیرون از منزل نروند.

این متخصص کودکان خاطرنشان کرد:در صورتی که کودکان مجبور به تردد در سطح شهر هستند، از ماسک‌های بهداشتی و استاندارد استفاده کنند تا در معرض آلودگی قرار نگیرند.

وی بیان کرد: کودکان مبتلا به آسم نیز همواره اسپری مربوطه را به همراه داشته باشند و در صورت بروز علائم تنگی نفس در هوای آلوده از اسپری استفاده کنند.

یعقوبی عنوان کرد: در هوای آلوده باید تغذیه‌ای سالم تر در نظر گرفته شود و کودکان از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: توان جسمی کودکان محدود است و بسیاری از کودکان به راحتی در معرض هوای آلوده دچار بیماری می‌شوند، به همین دلیل باید مراقبت‌های بیشتری در روزهایی که خبری از هوای پاک نیست صورت گیرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید