روابط اجتماعی، عامل تقویت ذهن در سالمندی

یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که در گروه های اجتماعی و محلی فعال هستند ممکن است مهارت های ذهنی واضح تری در سن ۵۰ سالگی داشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  محققان بریتانیایی گفتند یافته های آنها بر اساس شواهدی به دست آمده که تعامل اجتماعی می تواند به کاهش آهسته مهارت ذهنی در نتیجه افزایش سن کمک کند.

این یافته ها بر بررسی بیش از ۹۰۰۰ بزرگسال از انگلستان استوار بود که بخشی از یک مطالعه سلامت طولانی مدت از زمانی که آن ها کودک بودند، انجام شده است. در سنین ۳۳ تا ۵۰، از آن ها در مورد شرکتشان در گروه های اجتماعی از جمله سازمان های داوطلبانه، گروه های مذهبی، انجمن های محلی و گروه های سیاسی یا اجتماعی، پرسیده شد.

در سن ۵۰ سالگی، از تمام شرکت کنندگان آزمون های استاندارد توانایی های شناختی، مانند مهارت های حافظه، تفکر و استدلال گرفته شد. به طور کلی، این تحقیق نشان داد افراد فعال در گروه های اجتماعی، به طور متوسط امتیاز بالاتری را در این آزمون کسب نمودند.

چندین عامل دیگر از جمله سطح تحصیلات عالی و سلامت جسمی بهتر، ارتباط قوی تری با نمرات آزمون افراد داشتند. اما، حتی پس از آن، پژوهشگران ارتباط آن دسته از عوامل را با مشارکت گروه و نمرات بهتر آزمون شناختی مورد ارزیابی قرار دادند.

این تحقیق با سرپرستی ان بولینگ از دانشگاه ساوتهمپتون انجام شد. بولینگ گفت که تعاملات اجتماعی می تواند به حفظ ارتباطات و مهارت های اجتماعی افراد کمک کند که در حفاظت از ساختار ذهنی تاثیر دارد. بنابراین مشارکت اجتماعی باید در طول زندگی بزرگسالان مورد تشویق واقع شود.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید