جی پلاس؛

چرا باید سه ساعت قبل از خواب شام بخوریم؟

متخصصان تغذیه توصیه می کنند حداقل سه ساعت قبل از خواب شام بخورید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله پزشکی : کارشناسان گروهی از دلایل را بیان کردند که چرا باید حداقل 3 ساعت قبل از خواب غذا بخورید، از جمله:

  کمک به هضم خوب:

  خوردن شام در اوایل شب به تنظیم حرکات روده کمک می کند و با دادن زمان کافی برای حرکت غذا در دستگاه گوارش و ارتقای نظم، که برای سلامت کلی گوارش ضروری است، کمک می کند.


الصورة:

 

مشکلات نفخ را از بین می برد

  دیر شام خوردن اغلب باعث سوزش سر دل می شود که خطر ابتلا به بیماری های گوارشی را افزایش می دهد. اغلب ممکن است احساس سوزش در قفسه سینه که ناشی از گاز و نفخ زیاد است احساس شود، زیرا افرادی که شام ​​خود را زود می خورند ممکن است دچار رفلاکس اسید کمتری شوند.

  وزن را حفظ می کند

  خوردن در اوایل عصر از متابولیسم کارآمدتر پشتیبانی می کند و حفظ یا کاهش وزن را آسان تر می کند.

کیفیت خواب را افزایش می دهد

  وقتی شام را زود شروع می‌کنید، به بدنتان زمان کافی می‌دهید تا ملاتونین را بین ساعت 10 شب تا 2 بامداد آزاد کند، زمانی که هورمون رشد، آنزیم‌های ترمیم‌کننده، آنزیم‌های ترمیم‌کننده، همه این آنزیم‌ها ترشح می‌شوند، به همین دلیل است که شما ترشح می‌کنید. با احساس انرژی از خواب بیدار شوید.

سطح گلوکز خون را حفظ می کند

دیرهنگام خوردن شام، سطح گلوکز خون را به ویژه برای بیماران دیابتی افزایش می دهد، بنابراین خوردن یک وعده غذایی کوچک و مکرر و به دنبال آن یک شام زودهنگام، کلید کنترل سطح گلوکز خون است.

 

دیدگاه تان را بنویسید