جی پلاس؛

6 فایده بزرگ زنجبیل

تعداد کمی از گیاهان به اندازه زنجبیل در طب طبیعی پتانسیل بالایی دارند که برای سلامتی فوق العاده مفید است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل  از مجله پزشکی: علم مدرن از مزایای مصرف منظم زنجبیل حمایت می کند که از کاهش التهاب تا کاهش وزن را شامل می شود.

زنجبیل و ترکیبات آن چیست؟

زنجبیل که با نام علمی Zingiber officinale شناخته می شود، گیاهی گلدار است که ریشه یا ساقه زیرزمینی آن به عنوان ادویه و طب عامیانه کاربرد فراوانی دارد. ترکیب فعال زیستی اصلی آن، جینجرول، مسئول بسیاری از خواص دارویی آن است. در اینجا به برخی از فواید خوردن زنجبیل اشاره می کنیم.

کاهش التهاب

زنجبیل حاوی خواص ضد التهابی قوی است که ممکن است به تسکین علائم مرتبط با شرایطی مانند آرتریت و پوکی استخوان کمک کند.

رفع حالت تهوع

برای قرن ها، زنجبیل به عنوان درمانی برای حالت تهوع و بیماری حرکت استفاده می شود. متخصصان پزشکی، از جمله متخصصان پزشکی جانز هاپکینز، اثربخشی آن را در تسکین حالت تهوع پس از درمان در بیماران سرطانی، اغلب بدون عوارض جانبی داروهای سنتی ضد تهوع، تأیید می‌کنند.

همراه شیمی درمانی

بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند اغلب حالت تهوع ناتوان کننده را به عنوان یک عارضه جانبی تجربه می کنند. تحقیقات منتشر شده در سال 2023 در ژورنال Nutrients نشان می دهد که مکمل های زنجبیل ممکن است بروز استفراغ حاد ناشی از شیمی درمانی را کاهش دهد و می تواند به تسکین این ناراحتی کمک کند و برای کسانی که قبلاً از سختی های درمان سرطان رنج می برند، تسکین می دهد.

کاهش وزن

  تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل منجر به کاهش قابل توجه وزن بدن، نسبت دور کمر به باسن و نسبت باسن در افراد دارای اضافه وزن یا چاق می شود.


الصورة:

 

مبارزه با سرماخوردگی

زنجبیل سابقه طولانی در استفاده در انواع مختلف طب سنتی و جایگزین دارد و برای کمک به مبارزه با آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده می شود.

کاهش قند خون

در مبارزه با دیابت نوع 2، زنجبیل به عنوان یک متحد خوب ظاهر می شود. مطالعات نشان داده اند که مصرف روزانه پودر زنجبیل می تواند به کاهش قابل توجه سطح قند خون ناشتا و HbA1c، نشانگر کنترل طولانی مدت قند خون منجر شود. این نتایج برای افرادی که دیابت و عوارض مرتبط با آن را مدیریت می کنند، نوید خوبی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید