جی پلاس؛

4000 قدم در روز برای سلامتی شما چه می کند؟

یک مطالعه اخیر نشان داد که تنها 4000 قدم پیاده روی در روز فواید شگفت انگیزی برای سلامت بدن دارد و همچنین خطر مرگ زودرس را کاهش می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: داده های بیش از 72000 بریتانیایی نشان داد که افزایش این میزان به 10000 نفر در روز شانس را تا 39 درصد کاهش می دهد و اثرات ماندن روی مبل در بقیه زمان ها را خنثی می کند.

این مطالعه نشان داد که پیاده روی 4000 قدم و انجام کمی ورزش می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت مغز داشته باشد.

پیاده روی منظم با طیف وسیعی از فواید برای سلامت جسمی و روانی مرتبط است، زیرا پیاده روی روزانه می تواند برای سلامت قلب شما معجزه کند، گردش خون را بهبود بخشد و فشار خون را مدیریت کند.

پیاده روی همچنین به کنترل وزن کمک می کند، که ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن را کاهش دهد.

اختصاص زمان به پیاده روی نیز به ترشح هورمون های شادی کمک می کند که می تواند استرس را کاهش دهد و احساس خوشبختی را تقویت کند.

پیاده روی برای استخوان ها و مفاصل نیز مفید است و به افزایش تراکم استخوان کمک می کند.

محققان استرالیایی می گویند این یافته ها می تواند به افرادی که بیشتر وقت خود را پشت میز می نشینند کمک کند.

دکتر متیو احمدی از دانشگاه سیدنی گفت: حداقل دوز گام‌های روزانه بین 4000 تا 4500 قدم در روز در گروه‌های زمانی بدون تحرک بود.

"هر مقدار گام روزانه بالاتر از حد مرجع 2200 قدم در روز با مرگ و میر کمتر و خطر بیماری قلبی مرتبط است."

به گزارش روزنامه سان، در حال حاضر حدود 7.6 میلیون بریتانیایی با بیماری قلبی یا گردش خون زندگی می کنند و این شرایط باعث یک چهارم مرگ و میر در این کشور می شود.

فشار خون و کلسترول بالا، سیگار کشیدن، دیابت، اضافه وزن و ورزش نکردن کافی همگی این خطر را افزایش می دهند.

سرویس بهداشت ملی بریتانیا انجام برخی از انواع فعالیت های بدنی هر روز و تمرینات قدرتی حداقل دو بار در هفته را توصیه می کند.

طبق دستورالعمل ها، باید 2.5 ساعت فعالیت با شدت متوسط   - مانند پیاده روی سریع - در هفته انجام دهید.

تحقیقات قبلی نشان داده است که پیاده روی 6000 تا 9000 قدم در روز خطر بیماری قلبی را تا 50 درصد در مقایسه با پیاده روی تنها 2000 قدم کاهش می دهد.

جولی وارد، از بنیاد قلب بریتانیا، درباره این مطالعات گفت: «فعالیت بدنی روزانه برای کاهش خطر بیماری قلبی و خطر سکته ضروری است.

این مطالعه امیدوارکننده جدید به ما نشان می‌دهد که هر قدم برای رسیدن به 10000 قدم در روز به کاهش خطر مرگ و بیماری قلبی کمک می‌کند.

او افزود: «ما همه را تشویق می‌کنیم که برای سلامت قلب و گردش خون با انجام ورزش متوسط   به مدت 150 دقیقه در هفته فعال بمانند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید