جی پلاس

دلیل اشک چشم در زمستان چیست؟

یک چشم پزشک با تشریح روش های صحیح پزشکی برای درمان این پدیده که بسیاری از افراد را آزار می دهد، دلیل جالب جاری شدن اشک در زمستان را فاش کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از دیلی میل: دکتر مایکل بروسکو د گفت: «دلیل اشک‌ریزی چشم‌های ما هنگام سرد شدن هوا، کم آبی بدن است» و خاطرنشان کرد که این همان چیزی است که پزشکان آن را «سندرم چشم خشک» می‌نامند.

وی با بیان اینکه هوای سرد رطوبت چشم را از بین می برد، به این معنی است که مجاری اشکی برای تولید اشک کافی تلاش می کنند و خاطرنشان کرد: اشک عملکرد بیشتری نسبت به گریه دارد، زیرا چشم را مرطوب و نرم نگه می دارد و به افزایش دید کمک می کند.

وی با بیان اینکه اشک یک محافظ طبیعی بر روی لایه خارجی چشم (قرنیه) ایجاد می کند تا در برابر آلاینده های مضر مانند خاک و گرد و غبار محافظت کند، ادامه داد: هوای سرد آنقدر خشک است که باعث تبخیر لایه مرطوب اشک می شود.

وی بیان کرد که این منجر به واکنش اغراق آمیزی می شود که به عنوان "رفلکس اشک" شناخته می شود و توضیح داد که سیگنال های ارسال شده بین اعصاب پشت چشم و مغز برای تولید اشک اضافی برای جبران خشکی کار می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مرطوب‌کننده‌هایی که روی دور چشم قرار می‌گیرند، مانند بسیاری از افراد برای تسکین پوست خشک در فصل زمستان، می‌توانند باعث ریزش اشک چشم شوند، گفت: زمانی که هوا بسیار سرد و باد می‌آید، این رفلکس اضافه کار می‌کند.

وی افزود: افرادی که برای مثال در تمام روز جلوی صفحه کامپیوتر کار می کنند، لایه اشکی نازک تر یا با کیفیت پایین تری روی چشمان خود دارند. چون چشمانشان بسیار پرتنش است.

اما وی با تاکید بر اینکه این پدیده آزار دهنده به طور کلی بی ضرر است، توصیه کرد که استفاده از عینک آفتابی در بیرون برای محافظت از چشم ها می تواند راه حل موثری باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید