جی پلاس

بهترین غذاها برای سم زدایی بدن

سم زدایی کل بدن بخشی از عملکرد منظم اندام ها است، زیرا بدن به طور طبیعی مواد مضر را از طریق کلیه ها، کبد، دستگاه گوارش، پوست و ریه ها دفع می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: سم زدایی کل بدن معمولاً شامل رژیم غذایی می شود، در حالی که بسیاری از رژیم ها و مکمل ها ادعا می کنند که بدن را سم زدایی کرده و آن را از شر مواد سمی خلاص می کنند.

متخصصان تغذیه نشان دادند که برای حفظ تعادل سالم، غذاهای فوق العاده را در رژیم غذایی خود بگنجانید. سوپر فودها غذاهای غنی از مواد مغذی هستند که به دفع سموم و دفع سموم از بدن کمک می کنند و به شما احساس شادابی و انرژی می دهند.

9 ابَر غذای فوق العاده ای که به شما کمک می کند سموم را از بدن خود خارج کنید آورده شده است:

 

سبزیجات برگ دار:

سبزی‌های با برگ‌های تیره مانند کلم پیچ، اسفناج و شاتوت سرشار از کلروفیل هستند که به سم‌زدایی بدن و حمایت از کبد کمک می‌کند و همچنین سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که آنها را جزء ضروری هر رژیم سم‌زدایی می‌کند.

توت ها:

زغال اخته، توت فرنگی و تمشک سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند، استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد، از مسیرهای سم زدایی بدن حمایت می کند و یک افزودنی خوشمزه به منوی غذایی شماست.

زردچوبه:

زردچوبه یک ادویه طلایی است که دارای خواص ضد التهابی و سم زدایی قوی است، زیرا حاوی کورکومین، ترکیب فعال موجود در زردچوبه است که به فرآیند سم زدایی کمک می کند.

سبزیجات چلیپایی:

کلم بروکلی، گل کلم و کلم حاوی ترکیباتی هستند که باعث سم زدایی و محافظت در برابر سموم مضر می شوند. آنها همچنین گزینه های عالی برای حفظ تعادل سالم بدن هستند.

سیر:

سیر نه تنها به غذاهای شما طعم می بخشد، بلکه به افزایش تولید آنزیم های کبدی کمک می کند که به سم زدایی کمک می کند. قرن هاست که از آن برای خواص دارویی استفاده می شود.

چای سبز:

چای سبز را جایگزین نوشیدنی های شیرین کنید که سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که از کبد حمایت می کند و فرآیندهای سم زدایی بدن را افزایش می دهد.

 لیمو:

روز خود را با یک فنجان آب گرم و لیمو شروع کنید. لیمو یک ادرارآور طبیعی است و از فرآیندهای سم زدایی کبد پشتیبانی می کند.

 زنجبیل:

زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده است و می تواند به تسکین هضم غذا کمک کند. همچنین از کبد و سم زدایی کلی حمایت می کند.

 آجیل و دانه ها:

بادام، دانه های چیا و دانه های کتان مواد مغذی ضروری و چربی های سالم را فراهم می کنند که از مسیرهای سم زدایی بدن پشتیبانی می کند.

دیدگاه تان را بنویسید