جی پلاس

شوک مالی باعث آلزایمر می شود؟!

یک شوک مالی ناگهانی در میانسالی، مانند از دست دادن شغل یا بیشتر پس اندازتان، ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از روسیا الیوم، به نظر می رسد استرس از دست دادن مقدار زیادی پول، زوال شناختی را حداقل در افراد 50 تا 65 ساله تسریع می کند.
مطالعه ای که شامل 8000 نفر بود، افرادی را که حدود 75 درصد از کل ثروت خود را در طی دو سال از دست داده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

در مقایسه با افرادی که وضعیت مالی آنها ثابت بود، افرادی که شوک مالی را تجربه کردند، 27 درصد بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل بودند.

این مطالعه افراد بالای 50 سال در ایالات متحده را به طور متوسط ​​14 سال مورد بررسی قرار داد تا ببیند آیا آنها دچار زوال عقل شده اند یا خیر.

آزمایشات نشان داد که در صورت از دست دادن مقدار زیادی پول، زوال شناختی افراد تسریع می شود.

اما ارتباط بین شوک مالی ناگهانی و زوال شناختی و زوال عقل فقط در افراد تا سن 65 سالگی دیده شد، نه در افراد مسن.

نویسندگان این مطالعه، به رهبری دانشکده پزشکی دانشگاه ژجیانگ در چین، می گویند افراد بالای 65 سال ممکن است بهتر با رویدادهای استرس زا زندگی کنار بیایند.

دکتر جینگ گوئو نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: پس از تجربه یک شوک منفی ثروت، ممکن است افراد مجبور شوند عادت‌های غذایی سالم و ورزش بدنی را به دلیل ثروت محدود، ترک کنند.

قبلاً نشان داده شده بود که یک فاجعه مالی ناگهانی فشار خون افراد را افزایش می دهد و التهاب را در بدن افزایش می دهد که ممکن است به مغز آسیب برساند و از دست دادن حافظه را در مراحل بعدی زندگی تسریع کند.

از دست دادن پول همچنین خطر ابتلا به افسردگی مرتبط با زوال عقل را افزایش می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید