جی پلاس

بیماری که از مچ بند منتقل می شود!

مچ بند ساعت هوشمند شما ممکن است محلی برای رشد باکتری های مضر باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی‌پلاس به نقل از safetyandhealthmagazineمحققان دانشگاه آتلانتیک فلوریدا می‌گویند مچ‌بندهای معمولی، مانند مچ‌بندهای ردیاب تناسب اندام یا بند ساعت شما، می‌توانند محل رشد باکتری‌هایی مانند E. coli و Staphylococcus باشند.

آنها مچ بندهای ساخته شده از پلاستیک، لاستیک، پارچه، چرم و فلز را از 20 شرکت کننده فعال آزمایش کردند تا ببینند آیا ارتباطی بین مواد و شیوع باکتری وجود دارد یا خیر. همه مچ بندها به جز یکی، آلوده به باکتری بودند. باکتری استافیلوکوکوسT  یکی از علل شایع عفونت های دستگاه ادراری - در 17 مچ بند به وفور یافت شد. باکتری E. coli نیز به طور گسترده در 12 مورد از آنها یافت شد. این باکتری می تواند منجر به عفونت هایی شود که باعث درد معده، اسهال و در موارد شدید نارسایی کلیه می شود.

در این تحقیق، جنس مچ بند و فعالیتی که مالک آن انجام می‌داد، پیش بینی کننده میزان باکتری بود: آنهایی که از لاستیک یا پلاستیک ساخته شده بودند و آنهایی که متعلق به ورزشکاران، هر چند معمولی، بودند، تعداد باکتری های بیشتری داشتند.

محققان همچنین اثربخشی سه روش ضد عفونی را آزمایش کردند: یک اسپری ضدعفونی کننده رایج، اتانول 70 درصد و سرکه سیب. هر سه ماده، تعداد باکتری‌های زنده در همه مچ‌بندها را ظرف 30 ثانیه به صفر واحد تشکیل دهنده کولونی در هر میلی‌لیتر کاهش دادند، به جز پلاستیک. بر اساس نتایج اعلام شده از این تحقیق، که در رسانه ها  منتشر شد، برای از بین بردن همه باکتری ها در هر نوع مچ بند، به دو دقیقه زمان قرار گرفتن در معرض نیاز بود.

کدام مواد دارای کمترین میزان باکتری هستند؟ محققان می گویند دستبندهای طلا و نقره دارای کمترین میزان باکتری هستند . این مطالعه به صورت تشریحی در مجله Advances in Infectious Diseases منتشر شد.

 
 

دیدگاه تان را بنویسید