خلاقیت افراد باهوش چگونه است؟

اندیشیدن و پذیرش شکست از ویژگی های افراد باهوش است. آیا شما هم یکی از آنها هستید؟

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: برخی از عادات وجود دارد که افراد باهوش را از سایر افراد متمایز می کند از جمله سکوت، گوش دادن و برخورد خلاقانه با موقعیت‌های مختلف، این ها  کارهایی است  که یک فرد باهوش انجام می‌دهد که او را از اطرافیانش متفاوت می‌کند.

یک فرد باهوش درباره خودش لاف نمی زند، بنابراین نیازی به این کار ندارد، زیرا فرد باهوش بدون نشان دادن آن مورد توجه مردم قرار می گیرد و مجبور نیست به اطرافیانش بگوید که هوش تیزی دارد و در مورد بسیاری از  مسایل خود صحبت کند. یک فرد باهوش به این که دیگران چگونه به او نگاه می کنند اهمیتی نمی دهد، بلکه به چیزهایی مشغول است که ذهن او را توسعه می دهد.

ممکن است برخی فکر کنند که یک فرد تنها یک فرد شکست خورده است، اما این درست نیست، زیرا فردی که توسط افراد احاطه شده است، متوجه چیزهای اطراف خود نمی شود، اما زمانی که یک فرد تنها است، به راحتی متوجه برخی چیزها می شود به همین دلیل است که یک فرد باهوش ترجیح می دهد تنها بنشیند.

مشخص است که هر فردی در برابر شکست آسیب پذیر است و یک فرد باهوش باید تجربه شکست خود را بپذیرد، زیرا از آن درس می گیرد و تجربیات بزرگی به دست می آورد و این را درک می کند زیرا پس از چندین بار تلاش برای شکست، موفقیت حاصل می شود.

دانش و یادگیری تنها با مطالعه کتاب و همچنین آموختن از تجربیات به دست می آید. از تجربیات روزانه ای که با آنها روبرو می شود و حتی جستجو می کند چیزهای زیادی می تواند بیاموزد که باعث می شود فرد در آینده بهتر یاد بگیرد.

عادت دیگری نیز وجود دارد و آن این است که یک فرد باهوش با ایده های زیادی ذهن خود را رها می کند تا خلاقیت و مهارت حل مسئله را به طرز درخشانی افزایش دهد؛ سطح خلاقیت او افزایش می یابد و در عین حال هر مشکلی را که پیش روی خود دارد را درک می کند و موقعیت را ارزیابی می کند تا خودش حلش کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید