جی پلاس

تکنیک های فوق العاده ای برای مدیریت زمان

مدیریت زمان یک مهارت حیاتی در زندگی فرد است و به معنای توانایی توزیع زمان و استفاده موثر و سازمان یافته از آن است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: مدیریت زمان نقش مهمی در افزایش بهره وری و دستیابی به اهداف، چه در سطح شخصی و چه در سطح حرفه ای دارد. مدیریت زمان به کاهش حواس پرتی و تاخیر، افزایش تمرکز و انگیزه و کاهش استرس کمک می کند.

برای اینکه زمان خود را بهتر بگذرانید، باید ماهیت مکانی را که ساعات خود را در آن می گذرانید، درک کنید. ترجیحاً برنامه‌هایی را دنبال کنید که به شما در مدیریت زمان کمک می‌کنند، کارهایی را که انجام می‌دهید یادداشت کنید، ساعت‌های خاصی را برای آنها تعیین کنید و سعی کنید به سرعت آنها را تکمیل کنید.

بهترین کار این است برنامه ای ایجاد کنید که ترکیبی از زمان استراحت و کار باشد، علایق جانبی را در زندگی شخصی خود دنبال کنید؛ سعی کنید برای هر کار در روز تعداد ساعات مشخصی را تعیین کنید و بسته ای ایجاد کنید تا به راحتی همه چیزهای پیش بینی شد را به انجام برسانید.

اولویت‌های شخصی و حرفه‌ای خود را بشناسید و برای اجرای اولویت‌ها و آنچه متناسب با ماهیت روزتان است برنامه‌ریزی کنید. بهترین کار این است که فعالیت های مشابه را با هم گروه بندی کنید تا در انجام کارها وقت خود را صرف فکر کردن نکنید.

زمان بدون سازمان قابل مدیریت نیست. سازمان، ابزار مهمی در مدیریت موفق زمان است. سازماندهی در اینجا فقط به معنای سازماندهی فضاها نیست، بلکه سازماندهی ذهنی است که عاری از سردرگمی است و باعث می شود کارهایی که باید انجام شوند را اولویت بندی کنید، بنابراین سعی کنید هدف خود را در مورد کارهای بزرگ و کوچک مشخص کنید و همه چیز را به حقش بدهید.

مهمترین کارها را صبح انجام دهید تا بتوانید بیشترین مسئولیت را خرج کنید. برخی از مطالعات ثابت کرده اند که انجام کارهای سخت در ابتدای روز یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید و به شما کمک می کند تا سریعتر به نتیجه برسید.

استرس و اضطراب باعث می شود ذهن شما منفی فکر کند، بنابراین از شر اضطراب و هر گونه تاثیر منفی که باعث توقف روز شما می شود خلاص شوید، بنابراین باید با انجام تمرینات ورزشی در روز از شر اضطراب خلاص شوید.

دیدگاه تان را بنویسید