جی پلاس؛

هرگز از کفگیر پلاستیکی استفاده نکنید! / چرا باید از ضدعفونی کننده بدون عطر استفاده کنیم؟

چرا برای شستن ظروف و ضدعفونی کردن سطوح، باید از مواد غیر سمی و بدون عطر استفاده ‌کرد؟

لینک کوتاه کپی شد

جی‌پلاس به نقل از گاردین: در انتخاب ابزارهایی که به طور روزانه در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، باید با دقت و آگاهی بیشتری عمل کرد. پژوهشگر گروه رسانه ای گاردین در تحقیقی درباره مواد شیمیایی موجود در آشپزخانه و ظروف مورد استفاده در آن، نوشت:

 

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی کدام است؟

برای استفاده از آب تصفیه شده در خانه من از سیستم فیلتراسیون کربن فعال استفاده می‌کنم زیرا ادعا می‌کند طیف گسترده ای از مواد شیمیایی، باکتری ها، فلزات، PFAS و سایر آلاینده ها را حذف می‌کند. سیستم‌های اسمز معکوس شاید موثرترین سیستم‌های تصفیه آب باشند، به خصوص در مورد PFAS، اما آنها مقدار زیادی آب را هدر می‌دهند و می‌توانند مواد معدنی را از بین ببرند.

 

کفگیرهای پلاستیکی هزاران ماده شیمیایی دارند!

انبرهای چوبی رزین شده هم سالم نیستند!

بهترین وسایل آشپزخانه بهداشتی؟

 

استفاده از کفگیر پلاستیکی، انبر و سایر ظروف بسیار رایج است، اما آنها می‌توانند حاوی هزاران ماده شیمیایی باشند که وارد مواد غذایی ما شوند، به خصوص زمانی که در معرض حرارت یا ماده ای اسیدیته قرار گیرند. اکثر ظروف من اکنون فولاد ضد زنگ یا چوب هستند که عموما ایمن ترند، اگرچه مراقب باید ظروف بامبو با چسب فرمالدئید یا ظروف ساخته شده با رزین سمی‌ملامین فرمالدئید هم باشید.

من به دنبال ظروف ساخته شده از یک تکه چوب سخت می‌گردم و سعی می‌کنم ظروفی را بیابم که یا پوششی ندارند و یا با پوششی ایمن مانند موم زنبور عسل یا روغن نارگیل به هم متصل شده اند.

 

معایب ظرف غذای پلاستیکی؟

اکثر ظروف پلاستیکی، کیسه های ساندویچ و قوطی های غذای خشک خود را با شیشه تعویض کرده ام. پلاستیک می‌تواند حاوی هزاران ماده شیمیایی باشد که می‌توانند وارد غذا شوند و زیست تخریب‌پذیر هم نیستند. در دراز مدت، استفاده از ظروف یا قوطی های شیشه ای به مراتب ارزان تر درمی‌آیند.

 

کاغذهای بهداشتی کدامند؟

بسیاری از شرکت های تولید کاغذ مومی از موم پارافین دار که بر پایه نفت است، استفاده می‌کنند و کاغذ را با کلر سفید می‌کنند، از برندهایی خریداری کنید که از کاغذ سفید نشده و موم سویا استفاده می‌کنند.

 

جایگزین ورق آلومینیومی در آشپزخانه

PFAS ممکن است به‌عنوان یک عامل نچسب یا روان‌کننده، در فرآیند تولید این ورقه ها استفاده شود اما این ماده به تمام فویل‌های آلومینیومی می‌چسبد. آلومینیوم هم یک نوروتوکسین در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند وارد غذا شود. بهترین جایگزین برای آنها، ظروف شیشه ای هستند که در بیشتر موارد هیچ نوع سمی در آنها وجود ندارد.

صابون و مواد ضدعفونی کننده بدون عطر!

به گزارش جماران، گاردین در تشریح این تحقیق تام پرکینز، در پایان نوشت: برای شستن ظروف و ضدعفونی کردن سطوح، باید از مواد غیر سمی و بدون عطر استفاده ‌کرد. در این صنعت از بیش از 3000 ماده شیمیایی برای خوشبوکردن محصولات استفاده می‌شود، این در حالی است که یک گروه، حداقل 1200 مورد از آنها را به عنوان مواد شیمیایی نگران کننده معرفی کرده است.

در همین حال، گاهی اوقات اسانس ها قبل از اینکه به محصولات مصرفی نهایی مانند صابون اضافه شوند، در ظروف ساخته شده با PFAS ذخیره می‌شوند. روشن شده که این مواد شیمیایی به مایعات ذخیره شده در چنین ظروفی نفوذ می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید