۷ ماده طبیعی که برای کاهش قند خون معجزه می‌کند

حساسیت به انسولین به میزان واکنش سلول‌های بدن به انسولین اشاره دارد. بهبود آن می‌تواند به کاهش مقاومت به انسولین و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، انسولین یک هورمون ضروری است که سطح قند خون را کنترل می‌کند. انسولین در لوزالمعده ساخته می‌شود و به انتقال قند از خون به سلول‌های بدن برای ذخیره‌سازی کمک می‌کند. وقتی که سلول‌های بدن به انسولین مقاومت نشان دهند، نمی‌توانند به طور موثر انسولین را به کار گیرند و همین امر موجب بالا رفتن سطح قند خون می‌شود. 

همشهری نوشت؛ مقاومت به انسولین و حساسیت نسبت به انسولین، دو روی یک سکه هستند. اگر بدن شما نسبت به انسولین مقاوم باشد، حساسیت کمی نسبت به انسولین خواهید داشت. برعکس، اگر سلول‌های شما نسبت به انسولین حساس باشند، نسبت به انسولین مقاومت کمتری خواهند داشت. در حالی که مقاومت به انسولین مضر است و باعث بالا رفتن سطح قند خون می‌شود ، اما حساسیت به انسولین مفید است و کاهش سطح قند خون بالا را در پی دارد.

عادات غذایی نادرست، زندگی بی تحرک یا کار زیاد ، می‌تواند از عوامل بالا رفتن قند خون باشد. این بیماری که به عنوان دیابت نیز شناخته می‌شود می‌تواند بر سلامت و آسایش در زندگی تأثیر بگذارد.

کارشناسان پیشنهاد می کنند که یک رژیم غذایی سالم و تمرین منظم می تواند به تدریج به مدیریت بهتر انسولین کمک کند، که به نوبه خود می‌تواند به کاهش سطح قند به طور طبیعی کمک کند. در اینجا غذاهای خاصی را معرفی می‌کنیم که می‌توان آن‌ها را در حد اعتدال به رژیم غذایی روزانه برای حمایت از مدیریت انسولین و کاهش قند خون بالا اضافه کرد.

دارچین

دارچین حاوی ترکیباتی است که می‌تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و سطح قند خون را کاهش دهد. دارچین را روی بلغور جو دوسر، ماست بریزید یا این ادویه جوبی شکل را در مقداری آب داغ دم کنید و آن را در طول روز بنوشید تا سلامتی خود را افزایش داده و سطح قند خون را مدیریت کنید.

زردچوبه

«کورکومین» یک ترکیب فعال موجود در زردچوبه است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. برای اثر بخشی بهتر، زردچوبه را به آب، چای، سوپ، خورش اضافه کنید.

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است به کاهش سطح قند خون ناشتا کمک کند. زنجبیل رنده شده را به سیب زمینی سرخ کرده، سوپ‌ها و اسموتی‌ها اضافه کنید یا آن را به صورت دم کرده میل کنید.

دانه شنبلیله

نتایج تحقیقات نشان داده که دانه شنبلیله به کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند. می‌توانید دانه‌های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید و صبح مصرف کنید یا از برگ شنبلیله در پخت و پز استفاده کنید.

خربزه تلخ

خربزه تلخ، میوه‌ای است با طعم کمی تلخ که از آن به طور سنتی برای کنترل سطح قند خون استفاده می‌شود. خربزه تلخ را می‌توان با  سیب زمینی سرخ کرده، طبخ کرد و ادویه کاری را به آن افزود. خربزه تلخ را همچنین به عنوان غذای جانبی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سیر

در فاز حیوانی یک سری از تحقیقات نشان داده شده است که سیر ترشح انسولین را بهبود می‌بخشد و خواص آنتی اکسیدانی دارد که برای افزایش حساسیت به انسولین گیاه مفیدی است.

چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی عالی برای سلامت است. همچنین انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و افرادی است که در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن چای سبز می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و موجب کاهش قند خون شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید