روش‌های درمان نارسایی کلیه

یک متخصص اورولوژی (جراحی کلیه و مجاری ادراری گفت: برخی از انواع بیماری‌های کلیه، بسته به مشکل زمینه‌ای خود، قابل درمان هستند اما بیماری مزمن کلیوی، اغلب هیچ درمانی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر عبدالله سعادت فر  با اشاره به اینکه به طور کلی می‌توان به پیوند کلیه ، رژیم غذایی مخصوص و دیالیز به عنوان روش‌های درمان کلیه اشاره کرد گفت: با استفاده از دستگاه دیالیز، خون فیلتر و تسویه می‌‌شود و در واقع دستگاه وظیفه کلیه‌ها را انجام می‌‌دهد. توصیه می‌شود افراد در کنار استفاده از دیالیز، رژیم غذایی کم نمک و کم پتاسیم داشته باشند.

بهداشت نیوز نوشت؛ به گفته وی درمان سنگین دیالیز برای بسیاری از بیماران سخت است و زندگی را برای آنها طاقت‌فرسا می‌کند ، بنابراین پیوند کلیه روشی برای درمان است که در این حالت از یک کلیه پیوندی که با بدن فرد بیمار سازگار باشد استفاده می‌شود و برای این کار باید بیمار از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده کند تا بدن خود را با کلیه جدید سازگار نماید.

این پزشک متخصص در خصوص رژیم غذایی مخصوص نیز گفت: برخی از توصیه‌ها در رژیم غذایی محدود کردن سدیم و پتاسیم است. همچنین مصرف پروتئین نیز بنا به توصیه پزشک باید انجام شود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید