۴ عادت غذایی ساده برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان

سرطان پستان به وضعیتی اطلاق می‌شود که گروهی از سلول‌های سرطانی در یک یا هر دو سینه فرصت ظهور و رشد می‌یابند و سلول‌های سالم را مورد حمله قرار می‌دهند. این سلول‌های سرطانی می‌تواند به بافت‌های اطراف نیز حمله کنند یا در نواحی دیگر بدن تکثیر شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بسیاری از عوامل مانند سابقه خانوادگی، سطح فعالیت بدنی، تغذیه، سابقه باروری و مشکلات هورمونی نقش مهمی در ابتلا به سرطان سینه دارند. از میان این عوامل، تغذیه یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست.

خبرآنلاین نوشت؛ به جای اینکه دنبال غذاهایی با خاصیت ضدسرطانی باشید، سعی کنید روی عادات غذایی خود متمرکز شوید. توجه به عادات غذایی به منظور کاهش خطر احتمالی در ابتلا به سرطان بسیار حائز اهمیت است.

۱) مصرف میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید

اولین و مهمترین گام در رژیم‌های غذایی ضد سرطان، گنجاندن مقدار زیادی میوه و سبزیجات در وعده‌های غذایی روزانه است. میوه‌ها و سبزیجات تازه، دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند در جلوگیری از آسیب سلولی مفید باشند.

میوه‌ها و سبزیجات مختلفی از جمله: انواع توت‌ها، کلم بروکسل، گل کلم، انگور، گلابی، گریپ فروت، پرتقال، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان مناسب هستند.

۲) مصرف چربی را محدود کنید

یکی دیگر از اقدامات مناسب برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، داشتن یک رژیم غذایی کم‌چرب است. تحقیقات نشان می‌دهد خطر مرگ ناشی از سرطان سینه در زنان یائسه که چربی کمتری در وعده‌های غذایی مصرف می‌کنند، ۲۱ درصد کمتر است.

آووکادو، تخم مرغ، روغن زیتون و روغن نارگیل جزو چربی‌های سالم و بهترین جایگزین برای چربی‌های حیوانی هستند.

۳) وزن سالم خود را حفظ کنید

چاقی خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش می‌دهد؛ بنابراین حفظ وزن در محدوده وزنی نرمال و سالم در پیشگیری از سرطان سینه مفید است. یکی از رژیم‌های غذایی محبوب که بر مصرف زیاد میوه و سبزیجات تأکید دارد و چربی‌های سالم را جایگزین چربی‌های ناسالم می‌کند، رژیم مدیترانه‌ای است.

۴) مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانید

به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه بهتر است از مصرف گوشت قرمز اجتناب کنید، زیرا مصرف این ماده غذایی با خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات (در مردان) و دیگر بیماری‌ها مرتبط است.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف گوشت قرمز در افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه نیز نقش دارد. جایگزین‌های پروتئینی سالم برای گوشت قرمز عبارتند از: بوقلمون، مرغ بدون چربی، ماهی، لوبیا سیاه، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، نخود، عدس و تخم مرغ.

 

دیدگاه تان را بنویسید