چگونه عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

در حالی که به احتمال زیاد هنگام گشت و گذار در غرفه‌های بازارهای کوچک با عطر تقلبی مواجه می‌شوید، اکثر مصرف‌کنندگان نمی‌دانند که عطرهای تقلبی نیز به قفسه‌های عطرفروشی‌های بزرگ راه پیدا می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، خرید عطر تقلبی نه تنها می تواند باعث فریب و ناراحتی شما شود، بلکه می تواند برای سلامتی شما نیز مضر باشد. با این حال، چندین نشانه وجود دارد که به شما کمک می کند تا حتی درخشان ترین تقلبی ها را نیز تشخیص دهید.

1- بسته بندی را بررسی کنید​

عطرهای معتبر معمولاً سلفونی دارند که کاملاً ضخیم است و بدون عیب تا می شود تا بتواند محکم به جعبه بچسبد. سلفون های بسته بندی نامناسب نشانه ای از عطرهای تقلبی است.

2- درزهای بی عیب و نقص

اگر بسته بندی پلاستیکی جعبه عطر به شکل نامناسب مهر و موم شده باشد (عرض درز بیش از 5 میلی متر، ناهموار یا چسب اضافی روی آن باشد)، عطر اصل نیست. بسته بندی عطر اصیل همیشه درزهای بی عیب و نقصی دارد.

3- مقوای عطر را بررسی کنید

بسته بندی واقعی از مقوای با کیفیت بالا ساخته شده است و برای محافظت از بطری در برابر آسیب طراحی شده است. به همین دلیل در داخل جعبه یک ساختار مخصوص تعبیه شده است که شیشه عطر را در جای خود نگه می دارد.مقوا باید سفید باشد نه خاکستری.

4- برچسب ها و نوشته ها

به دایره طلایی نگاه کنید. فلشی که به سمت راست اشاره می کند باید همیشه تیره تر از فلشی باشد که به سمت چپ اشاره می کند.

هنگام خرید عطر، حتما وب سایت سازنده را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات منتشر شده در آنجا با آنچه روی بسته بندی ارائه شده مطابقت دارد یا خیر. حتی کوچکترین عدم تطابق نشانه تقلبی است.

5- طرح

با نگاهی به قفسه‌های فروشگاه‌های عطر، می‌توانیم عطرهایی را ببینیم که از نظر ظاهر و بو به طرز عجیبی شبیه به برخی از عطرهای رده بالا هستند. این ترفند ساده به تولیدکنندگان یواشکی اجازه می دهد تا از خود در برابر دادخواهی محافظت کنند. پس فراموش نکنید که قبل از خرید شیشه عطر را به دقت بررسی کنید.

6- رنگ عطر

برندهای معروف از رنگ زیادی در محصولات خود استفاده نمی کنند، به همین دلیل است که رنگ عطر اصیل معمولاً کم رنگ است. رنگ "شیمیایی" قابل توجه یک مایع نشانه یک عطر تقلبی است.

7- درب بطری

درپوش یک عطر اصلی باید کاملاً متقارن باشد (البته مگر اینکه در عطر اصلی طراحی شده باشد).

8- شماره سریال

شماره سریال باید در پایین بطری نشان داده شود (و نه چسبانده شود!).

شماره سریال روی بطری باید با شماره موجود در پایین جعبه مطابقت داشته باشد. باید روی پایه جعبه حک شود یا با جوهر چاپ شود.

9- بطری عطر را بررسی کنید

یک عطر اصیل دارای بطری باکیفیت با سطح صاف و ظریف خواهد بود. بطری یک عطر تقلبی کمی خشن و کانتور است.

از بسته بندی گرفته تا درب بطری، تمام جزئیات یک عطر اصلی در نظر گرفته شده است. با این حال، اگر یک عطر تقلبی را به طور کامل بررسی کنید، ایرادات زیادی پیدا خواهید کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید