هوای تهران گرم می شود

کارشناس هواشناسی گفت: ­دمای هوای امروز تهران گرم‌تر می‌شود و به 13 درجه بالای صفر می‌رسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر سرکرده افزود: امروز اغلب استان‌های کشور جو پایدار و آرامی را تجربه می‌کنند و دمای هوای تهران به 13 درجه بالای صفر می‌رسد.

این در حالی است که برای استان‌های حاشیه خزر یعنی گیلان و اردبیل و به تدریج برای خراسان شمالی و رضوی افزایش نسبی دما نیز رخ خواهد داد.

سرکرده اظهار داشت: برای روز جمعه نیز پیش بینی شده است بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و ارتفاعات البرز و همچنین در استان‌های جنوب شرق کشور مثل سیستان و بلوچستان را دربرگیرد.

وی گفت:، اما شنبه، روزی است که باید منتظر سامانه بارشی باشیم یکی در شمالغرب کشور یعنی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان و همچنین حاشیه جنوبی دامنه‌های البرز واقع در استان زنجان، قزوین، البرز و تهران که به تدریج به سواحل دریای خزر یعنی گیلان، مازندران و گلستان نیز خواهد رسید و دیگر سامانه بارشی در جنوب شرق کشور فعال می‌شود و هموطنان برای شنبه و یکشنبه بایستی منتظر سامانه بارشی باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: جنوب استان سیستان و بلوچستان، کرمان و همچنین استان‌های هرمزگان و فارس و بوشهر بارش‌های رگباری پراکنده همراه با وزش باد را تجربه خواهند کرد که بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های این مناطق را هم به دنبال خواهد داشت.

در نواحی سردسیر شمالغرب کشور پیش بینی می‌شود که بارش‌ها به صورت برف باشد و با توجه به وزش بادی که در این مناطق وجود دارد جاده‌های کوهستانی شمالغرب کولاک را نیز پیش رو خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید