خانه داشتن نزدیک فرودگاه، شما را می‌کُشد!

نتایج یک بررسی جدید نشان داده است، سکونت در امتداد جاده‌های شلوغ یا فرودگاه، ریسک بروز حمله قلبی و سکته مغزی را بیش از سه برابر افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سبک زندگی جی پلاس، به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان دانشگاه ماساچوست صورت گرفته نشان داد، سکونت در امتداد جاده‌های شلوغ یا فرودگاه ریسک بروز حمله قلبی و سکته مغزی را بیش از سه برابر افزایش می‌دهد.

 کارشناسان باور دارند، سر و صدا منجر به ایجاد واکنش‌های منفی در بدن می‌شود؛ علاوه بر این نتایج تحقیقات متعدد بیانگر آن است، زندگی کردن در مکان‌های پر سر و صدا حتی اگر امتداد یک خیابان باشد، فشارخون را افزایش می‌دهد.

این پژوهش تأکید می‌کند، میانسالانی که در نزدیکی جاده‌ها، ریل قطار و فرودگاه سکونت دارند، فشارخون بالاتری دارند و همین موضوع آنها را به مرور در معرض ریسک حمله قلبی و سکته مغزی قرار می‌دهد.

رادف، نویسند ارشد این تحقیق و سرپرست تیم مطالعه می‌گوید: «سر و صدا منجر به ایجاد التهاب در رگ‌های خونی می‌شود و افراد را در معرض بیماری‌های متعدد قرار می‌دهد».

نتیجه یک تحقیقات که در ماه گذشته منتشر شده بود نیز حکایت از آن داشت، قرارگیری در معرض سر و صدا به میزان قابل توجهی ریسک ابتلا به افسردگی را در افراد افزایش می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید