رستگاری در دوران رنج ـ ۳

نمازی که هیچ گاه به تأخیر نیفتاد

درد شدیدی بر امام مستولی بود و شرایط بسیار سخت اما اصرار داشتند که خود را برای نماز آماده کنند...

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: هنوز 20 دقیقه ای به اذان ظهر باقی مانده بود و آقا با اینکه شرایط بسیار سختی را می گذراندند و برایشان حرکت دشوار بود، لباس تمیز خواستند تا خود را برای نماز آماده کنند[1]، به ایشان گفته شد که هنوز وقت نماز نرسیده که پاسخ دادند می خواهم برای نماز آماده باشم[2] دکترها پایین آمدن از تخت را صلاح نمی دانستند و به سختی لباس آقا عوض شد و با شلنگ آب گرمی بر روی همان تخت وضو گرفتند و عمامه را به سرشان بستند. مانند همیشه تقاضای عطر کردند[3] و قبل از اذان خود را برای حضور در بارگاه ملکوت آماده کردند.

کادر پزشکی مشتاق بود تا از نزدیک به تماشای نماز امام بنشیند اما چون آقا این کار را نمی پسندیدند آنها از پشت شیشه یا از پشت لنز دوربین آقا را نگاه می کردند و حسرت لحظه ای از رابطه او با خدا را می خوردند و با خود دعا می کردند که ای کاش ذره ای از این خلوص نصیبشان شود.[4]

 
  1. این در حالی است که همه به خاطر دارند هنگامی که ادوارد شوارد نادزه، وزیر امور خارجه شوروی سابق را به حضور پذیرفتند با همان لباس خانه و شب کلاه همیشگی بودند هیچ تغییری در پوشش خود ندادند اما با آن شرایط سخت بعد از عمل جراحی که از یک طرف سرم به یک دست و رگ موقتی به ایشان وصل بود و از طرفی هم به یک رگ دیگر CVP وصل بود و عوض کردن لباس بسیار سخت و طاقت فرسا به شمار می رفت اما حاضر نشدند با همان پوشش قبل به نماز بایستند.
  1. از ویژگی های امام نماز اول وقت بود که همیشه پیش از شروع نماز آماده می شدند و در همه سال های عمرشان هیچ یک از نزدیکانشان به یاد ندارد که امام حتی چند دقیقه ای نمازشان را به تاخیر انداخته باشند و این نشان دهنده اهمیت فوق العاده ای بود که به نماز اول وقت می دادند.
  1. وقتی کادر پزشکی برای امام عطر زدند به تبرک برای خود هم از همان عطر استفاده کردند.
  1. برگرفته از خاطره نقل شده از دکتر سید محمد رضا کلانتر معتمدی، فوق تخصص جراح عروق و از کادر پزشکی امام خمینی (س) در کتاب طبیب دل ها.

 

دیدگاه تان را بنویسید