دغدغه ها و نگرانی های امام خمینی ـ ۶

امام خمینی: تضعیف نکنید دولت را

گروهى از کارگران و کارمندان چاپخانه 17 شهریور، کارکنان صنایع دفاع ملى و پرسنل انبارهاى نیروى هوایى و... در حسینیه جماران به خدمت امام رسیدند و ایشان با تأکید بر عدم تضعیف دولت، خواستار همکاری و مساعدت با آن شدند.‏

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نهضت امام خمینی و به دنبال آن پیروزی انقلاب اسلامی در سایه توکل و حمایت الهی، رهبری حکیمانه امام و وحدت و همدلی مردم کشور روی داد، انقلابی که می توان آن را معجزه نامید چرا که با هیچ یک از انقلاب های مردمی قابل مقایسه نبوده و نیست. مسلما پس از پیروزی در همه انقلاب ها دغدغه هایی وجود دارد که این در حکومت های دینی دوچندان شده و برای شخصیت بزرگی مانند پیر جماران که از درایت و تیزبینی خاصی برخوردار بودند، به مراتب بیشتر و بیشتر. ایشان در سخنرانی ها و پیام های مختلف به این نگرانی های خود اشاره کرده اند که در آستانه بیست و نهمین سالروز رحلت آن بزرگوار و قرار گرفتن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به تناوب بخش هایی از این دغدغه ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهیم.

از دیگر مسائلی که جزء نگرانی های امام خمینی (س) می توان عنوان کرد و این مساله به خوبی از بیانات ایشان در مقاطع مختلف بر می آید، تضعیف دولت و ایجاد یأس در مردم است و همواره از کسانی که به این امر مبادرت می ورزند می خواهند که به جای اختلاف افکنی، آستین همت را بالا زده و به سازندگی و پیشبرد کارها بپردازند.

در بخشی از سخنان امام در این زمینه آمده است:

«بخواهید که خودتان اداره کنید مملکت خودتان را، بخواهید که کمک کنید به دولتها؛ تضعیف نکنید دولت را. تضعیف نکنید اشخاصى که خدمتگزار هستند. تمام این اشخاصى که الآن مشغول کار هستند اینها خدمت به شما و ملت ما مى ‏کنند. در صدد نباشید که این گروه، آن گروه را عقب بزند و آن گروه، این گروه را. هم در صدد این معنا باشید که با هم این کشور را اداره کنید و این مردم را بیدار کنید. من طرفدار تمام قشرهایى هستم که به این کشور خدمت دارند مى ‏کنند. متأثرم از اینکه اشخاصى که دارند به این مملکت خدمت مى‏ کنند، دستهایى که مى‏ خواهد این کشور را باز به عقب بزنند، اینها را روبروى هم قرار داده است، و هر کدام به دیگرى اشکال مى ‏کنند. به جاى اشکال هر دو با هم عزمتان را جزم کنید که این ملت را به جلو ببرید.»

صحیفه امام؛ ج 13، ص 538

 

دیدگاه تان را بنویسید