پیام امام به مناسبت روز پاسدار؛

روز مبارک سوم شعبان، روز تحقق پاسداری از اسلام است

امام در بخشی از پیام خود اشاره کرده است: «شخصیت عظیمى که از عصاره وحى الهى تغذیه و در خاندان سید رُسل محمد مصطفى و سید اولیا على مرتضى، تربیت و در دامن صدیقه طاهره، بزرگ شده بود قیام کرد و با فداکارى بى‌ نظیر و نهضت الهى خود، واقعه بزرگى را به وجود آورد که کاخ ستمکاران را فرو ریخت.».

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی در تاریخ سوم شعبان سال 1400 مطابق با 26 خرداد 1359 در پیامی خطاب به ملت ایران و پاسداران به مناسبت این روز مبارک، خون امام حسین علیه السلام را مایه احیای مکتب دانسته و آورده اند:

«روز مبارکِ سوم شعبان المعظم، روز پاسدار است و روز تحقق پاسدارى از اسلام، از حقیقت، از مکتب الهى؛ روز تولد بزرگْ پاسدارى که با خون خود و فرزندان و اصحابش مکتب را زنده کرد. مکتبى که مى‌ رفت با کجرویهاى تفاله جاهلیت و برنامه‌ هاى حساب‌ شده احیاى ملیگرایى و عروبت با شعار «لا خَبَرٌ جاءَ وَ لا وَحْىٌ نَزَلْ» محو و نابود شود، و از حکومت عدل اسلامى یک رژیم شاهنشاهى بسازد و اسلام و وحى را به انزوا کشاند؛ که ناگهان شخصیت عظیمى که از عصاره وحى الهى تغذیه و در خاندان سید رُسل محمد مصطفى و سید اولیا على مرتضى، تربیت و در دامن صدیقه طاهره، بزرگ شده بود قیام کرد و با فداکارى بى‌ نظیر و نهضت الهى خود، واقعه بزرگى را به وجود آورد که کاخ ستمکاران را فرو ریخت و مکتب اسلام را نجات بخشید. سلام و صلوات خداوند بر روان پاک آن حضرت و خاندان و اصحابش که ما را از ظلمت جاهلیت به نور اسلام هدایت فرمود. حال اى ملت اسلام و امت محمد! بر ماست که از امام بزرگمان پیروى کنیم و با فداکارى از انقلاب اسلامى پاسدارى کنیم؛ و براى ادامه این مکتب عزیز که رهایى مستضعفان جهان و سرکوبى مستکبران است، از هواهاى نفسانیه که میراث شیطان است بر حذر باشیم، و توطئه دشمنان کشور اسلام را که ایجاد یأس و سستى است، در نطفه خفه کنیم‌.».

 صحیفه امام؛ ج‌12، ص 441-442

 

 

دیدگاه تان را بنویسید