پاسخ امام به کسانی که می گفتند چرا هر روز به حرم مشرف می شوید، چه بود؟

رسم و عرف مراجع نجف این بود که هفته ای دو یا سه بار به حرم مشرف می شدند اما امام روزی دو بار به قصد زیارت راهی حرم می شدند و این صدای اعتراض برخی را بلند کرده بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: یک بار چند تن از علمای نجف از امام وقت خواستند و خدمت ایشان رسیدند و خدمتشان عرض کردند: آقا مناسب شأن و سن شما نیست که روزی دو بار هر صبح و شب به حرم مشرف شوید. چون عرف و رسم مراجع اینجا این است که هفته ای مثلا دو سه مرتبه بیشتر به حرم نمی آیند، سزاوار شما این است که هفته ای یک یا دو مرتبه به حرم مشرف شوید. امام گوش کردند تا صحبت های آنها تمام بشود بعد بر خلاف چند لحظه قبل که ساکت و طبیعی نشسته بودند، سرشان را بالا آورده و فرمودند: «والله ظلم است کسی در کنار دریای علم امیرالمومنین(ع) باشد و تشنه بخوابد. شما چی می فرمایید؟» این گفتار امام چنان در آنها تاثیر کرد که با چهره ای بشاش از خدمت آقا مرخص شدند! تا دم در مشایعتشان کردم. دم در به من گفتند آقای فرقانی ما را ببین رفتیم خدمت این بزرگوار چه گفتیم و ایشان چه جواب مناسبی به ما دادند.

 

 

برشی از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی؛ ج 3، ص 24؛ چاپ پنجم (1388)؛ ناشر: چاپ و نشر عروج؛ خاطره ای از مرحوم حجت الاسلام فرقانی.

 

دیدگاه تان را بنویسید