دغدغه‌ها و نگرانی‌های امام خمینی‌_۳۴

سستی در رسیدگی به امر قضات غیر صالح، خطر عظیمی برای جمهوری اسلامی است

در بخشی از پیام امام آمده است: «متأسفانه بعضى از علما بى‏ توجه به مسائل، به خیال پشتیبانى از اسلام تحت تأثیر شایعات واقع شده و یکسره به انتقاد از جمهورى اسلامى و از تمام دادگاهها و همه ارگانهاى جمهورى اسلامى برخاسته و به دشمنان اسلام و قرآن کریم ناآگاهانه کمک و شریک جرم گروهکهاى منحرف مى ‏شوند.»

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، نهضت امام خمینی و به دنبال آن پیروزی انقلاب اسلامی در سایه توکل و حمایت الهی، رهبری حکیمانه امام و وحدت و همدلی مردم کشور روی داد، انقلابی که می توان آن را معجزه نامید چرا که با هیچ یک از انقلاب های مردمی قابل مقایسه نبوده و نیست. مسلما پس از پیروزی در همه انقلاب ها دغدغه هایی وجود دارد که این در حکومت های دینی دوچندان شده و برای شخصیت بزرگی مانند پیر جماران که از درایت و تیزبینی خاصی برخوردار بودند، به مراتب بیشتر و بیشتر. ایشان در سخنرانی ها و پیام های مختلف به این نگرانی های خود اشاره کرده اند که با قرار گرفتن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بخش هایی از این دغدغه ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهیم.

امام خمینی در پیام هفت ماده ای به ملت ایران که به مناسبت دوازدهم فروردین در سال 60 صادر کرد، به کنار گذاشتن قضات غیرصالح تاکید کرده و مسامحه در این امر را خطر عظیمی برای جمهوری اسلامی دانسته اند، در بخشی از این پیام آمده است:

«من براى روحانیت که نگهبان اصیل اسلام است نگران هستم و خوف آن دارم که کسانى که کفالت امرى از امور کشور را دارند، خصوصاً دادگاهها و کمیته ‌ها و دادستانیها با رفتار بعضى از آنان و لو به واسطه عدم توجه به موازین اسلامى، وجهه روحانیت، این سنگر اسلام، پیش ملت مشوه بشود و با شایعه ‌سازیها و تهمتها از طرف مخالفین با اسلام یا با روحانیت، یک امر جزئى، چندین برابر به نمایش گذاشته شود. و متأسفانه بعضى از علما بى‌ توجه به مسائل، به خیال پشتیبانى از اسلام تحت تأثیر شایعات واقع شده و یکسره به انتقاد از جمهورى اسلامى و از تمام دادگاهها و همه ارگانهاى جمهورى اسلامى برخاسته و به دشمنان اسلام و قرآن کریم ناآگاهانه کمک و شریک جرم گروهکهاى منحرف مى ‌شوند. این جانب جداً از رئیس دیوان عالى و دادستان کل کشور و انقلاب و شورای عالى قضایى مى‌ خواهم هیأتهایى مرکب از اشخاص عالم، مؤمن و متعهد تشکیل دهند تا دادگاههاى کشور را رسیدگى نمایند و قضات غیر صالح و دادستانهاى منحرف را کنار گذاشته، و اگر به مال و یا آبروى اشخاص تعدى نموده‌ اند محاکمه نمایند. سستى در این امر مهم و مسامحه در آن، خطر عظیمى است براى جمهورى اسلامى که هر چه بگذرد، ناراحتى زیاد و خطر افزون مى‌شود.»

 

صحیفه امام؛ ج 14، ص 254

 

دیدگاه تان را بنویسید