روایت انقلابی که ۴۰ ساله شد-۴

آیا مرحوم ابوترابی موفق شد پیام امام را برساند؟

آقای ابوترابی از جمله مبارزان فرهیخته و گمنامی بود که کسی از ارتباط او با بیت امام خبر نداشت و به همین دلیل می توانست پیام های بسیار حساس و مهم را به ایران رسانده و پاسخ ها را دریافت کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: تنظیم ارتباطات امام از کارهای خیلی سخت به شمار می رفت.ایشان مرکز ثقل مبارزه به حساب می آمد و بی تردید در اطرافشان روحانیون مبارز و افراد فرهیخته زیادی وجود داشتند و به مبارزه می پرداختند. منتها این افراد به دلیل بینش و دیدی که نسبت به مسائل داشتند از سبک مبارزاتی خاصی پیروی می کردند. برخی از آنها سعی می کردند در عرصه های روشن تر و ملموس تری حرکت کنند و برخی دیگر به دلیل تقوا و صیانت نفس از ابراز فعالیت های علنی خودداری می کردند و در عین کتمان، نقش ارزشمندی در مبارزات روحانیت ایفا می کردند.

یکی از این افراد که جا دارد به شایستگی از ایشان یاد شود آقای ابوترابی(1) است. وی از مبارزان فرهیخته، شریف و گمنامی بود که هیچ کس نمی دانست با بیت امام خمینی ارتباط دارد. به همین دلیل می توانست پیام های بسیار حساس و مهمی را به ایران برساند و پاسخ ها را گرفته و برگردد.

خوب به یاد دارم در یک مقطع مبارزاتی حساس تصمیم گرفتیم پیام مهمی را به ایران برسانیم. من خودم با ایشان تماس گرفتم و گفتم: یک نامه دقیق هست باید سریع به قم برسد. شما آمادگی دارید؟

ایشان گفت: بسیار خوب، من آمادگی دارم و انجام می دهم. جالب این که بعدا مشخص شد ایشان درست در زمانی این کار را کرد که جمعی از بستگان همسرش بعد از مدت ها به عراق آمده بودند تا با ایشان ملاقات کنند. آقای ابوترابی فقط به منزل اطلاع داد و گفت برای من کاری پیش آمده و چند روزی می روم و برمی گردم.

متاسفانه سفر طوری شد که آقای ابوترابی بعد از رساندن پیام گرفتار شد.

 

 

1. مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر ابوترابی فرد، نماینده اسرای ایرانی در اردوگاه های عراق که در دوازدهم خرداد ماه سال 79 در مسیر زیارت حرم امام هشتم(ع) در اثر تصادف به رحمت خدا پیوست.

 

برشی از کتاب گوشه ای از خاطرات حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی؛ ص 188؛ چاپ اول (1387)؛ ناشر: چاپ و نشر عروج.

 

دیدگاه تان را بنویسید