امام خمینی: یزید امید داشت با به شهادت کشاندن فرزندان وحی، اساس اسلام را برچیند

امام خمینی در بخشی از پیام خود آورده است: اراده خداوند متعال بر آن بوده و هست که اسلام رهایى‌ بخش و قرآن هدایت افروز را جاوید نگه دارد و با خون شهیدانى چون فرزندان وحى احیا و پشتیبانى فرماید و از آسیب دهر نگه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در پیام امام که به مناسبت سوم شعبان سال 1401 خطاب به ملت ایران و مسلمانان جهان صادر شد، ایشان با تاکید بر این نکته که اگر عاشورا نبود منطق جاهلیت ابوسفیانیان می خواست بنیاد حکومت الهی را برکند، آورده است:

«اگر عاشورا و فداکارى خاندان پیامبر نبود، بعثت و زحمات جانفرساى نبى اکرم را طاغوتیان آن زمان به نابودى کشانده بودند.

و اگر عاشورا نبود، منطق جاهلیت ابوسفیانیان که مى‌خواستند قلم سرخ بر وحى و کتاب بکشند و یزید یادگار عصر تاریک بت‌ پرستى که به گمان خود با کشتن و به شهادت کشیدن فرزندان وحى امید داشت اساس اسلام را برچیند و با صراحت و اعلام «لا خبر جاء و لا وحى نزل» بنیاد حکومت الهى را برکند. نمى‌ دانستیم به سر قرآن کریم و اسلام عزیز چه مى‌ آمد. لکن اراده خداوند متعال بر آن بوده و هست که اسلام رهایى‌ بخش و قرآن هدایت افروز را جاوید نگه دارد و با خون شهیدانى چون فرزندان وحى احیا و پشتیبانى فرماید و از آسیب دهر نگه دارد و حسین بن على آن عصاره نبوت و یادگار ولایت را برانگیزد، تا جان خود و عزیزانش را فداى عقیدت خویش و امت معظم پیامبر اکرم نماید، تا در امتداد تاریخ، خون پاک او بجوشد و دین خدا را آبیارى فرماید و از وحى و از رهاوردهاى آن پاسدارى نماید.»

 

 صحیفه امام؛ ج‌14، ص 406-407

 

 

دیدگاه تان را بنویسید