معاون رئیس جمهوری از راه اندازی طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در زنجان خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی‌مشترک نماینده هیأت دولت با بانوان نمونه و فرهیخته استان زنجان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای بهبود شاخص های کسب و کار و شاخصه های اجتماعی و اقتصادی بانوان اقدامات متعددی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه کارآمدی نماد موفقیت هر دولتی از جمله دولت مستقر است، ادامه داد: لازمه شرایط جدید در کشور مشارکت مردم در طرح هاست.

معاون رئیس جمهوری به مشارکت همه مردم از جمله زنان و جوانان برای پیشبرد امور اشاره کرد و گفت: کارگروه کارآفرینی و تشکل اقتصاد مقاومتی بانوان در معاونت ریاست جمهوری تشکیل شده است.

ابتکار با اشاره به ایجاد میز خدمت برای بانوان در حوزه اقتصادی افزود: حمایت از صندوق‌های خرد اعتبارات برای زنان روستایی؛ توان‌افزایی در حوزه مشاغل روستایی در راستای ارتقای بهره‌وری هم باید در استان زنجان تقویت شود.

وی از برنامه‌ریزی برای ارتقای مهارت زنان خبر داد و گفت: این طرح‌ها با هدف فراهم کردن زمینه تخصص‌گرایی در حوزه بازاریابی و توان‌مندی انجام شده است.

ابتکار با اشاره به اجرای طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی و استمرار آن در سال جاری گفت: در استان زنجان آسیب های اجتماعی نسبت به دیگر استان ها کمتر است.

وی با اشاره به اینکه خانواده پناهگاه سالمی برای افراد به شمار می آید به اجرای طرح ملی گفت‌و‌گوی خانواده اشاره کرد و افزود: اختلالات ارتباطی مهمترین عارضه عصر امروز است و باید در کنار آن مهارت ارتباطی هم آموخته شود.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به کاهش گفت‌وگوی خانوادگی در ایران از 2 ساعت به 20 دقیقه ادامه داد: انسان های موفق در خانواده های پرصحبت تربیت شده اند.

در ادامه استاندار زنجان هم به ویژگی های منحصر به فرد استان زنجان اشاره کرد و گفت: استان زنجان شهر کریمان و میزبان مهربان است.

اسدالله درویش امیری با اشاره به اینکه مردم استان زنجان 3 هزار شهید تقدیم اسلام کرده است، خاطرنشان کرد: در این استان 335 سازمان مردم نهاد، 66 تشکل خیریه و 1400 هیئت مذهبی فعالیت می کند.

مقام‌عالی استان به نقش بانوان زنجان در نخستین راهپیمایی دوران انقلاب اشاره کرد و افزود:طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در زنجان هم راه اندازی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.